Netto lukker satsning på nethandel efter kort tid

Netto vælger at gå bort fra onlineløsningen Fillop. Potentialet er større andre steder, lyder en del af forklaringen fra adm. direktør Michael Løve.
Midt under coronakrisen, hvor handlen på nettet trives, dropper Netto sin onlineløsning. Det kan virke som underlig timing, siger topchef.
For godt et år siden begyndte Netto at sælge udvalgte basisvarer på nettet gennem tjenesten Fillop.
Siden har meget ændret sig - ikke mindst på grund af coronakrisen - og nu har discountkæden så valgt at trække stikket på Fillop fra årsskiftet. Det bekræfter den administrerende direktør i Netto, Michael Løve, i et opslag på LinkedIn.
- Det kan virke som et underligt tidspunkt at lukke en onlineløsning midt under coronakrisen, for Fillop vokser og tiltrækker nye kunder hver dag. Men i enhver forretning er det vigtigt, at man koncentrerer sin indsats der, hvor man kommer længst, skriver Michael Løve på LinkedIn.
Med Fillop kan kunderne få leveret basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta direkte til døren en eller flere gange om måneden gennem en abonnementsordning. De ferske varer skal kunderne stadig ned i butikkerne efter.
- Fillop var en test af, om kunder efterspørger at få deres ikke nedkølede dagligvarer leveret til døren på abonnement. Det gør de. Men når kunderne ikke handler i en fysisk Netto, så efterspørger de i højere grad en løsning, hvor de kan få alle varer, skriver Michael Løve.
I stedet fokuserer Salling Goup mere på BilkaToGo og Føtex.dk, hvor der snart bliver indført hjemmelevering. Der er potentialet større, understreger Netto-direktøren.
Ved lanceringen havde Netto en målsætning om at nå op på 50.000 brugere af Fillop inden for det første år.
LÆS OGSÅ: Stor nyhed i Netto: Skruer op for den digitale satsning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Kriserne preller af på jysk tøjmærke i vækst
Makkerpar bider sig fast i toppen af Netto Tyskland
Konkursramt kæde åbner butikkerne igen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops