Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netto lukker satsning på nethandel efter kort tid





Netto lukker satsning på nethandel efter kort tid

Netto vælger at gå bort fra onlineløsningen Fillop. Potentialet er større andre steder, lyder en del af forklaringen fra adm. direktør Michael Løve.

Wednesday den 28 October 2020 kl. 09:35 af: Kristian Holgersen

Midt under coronakrisen, hvor handlen på nettet trives, dropper Netto sin onlineløsning. Det kan virke som underlig timing, siger topchef.

For godt et år siden begyndte Netto at sælge udvalgte basisvarer på nettet gennem tjenesten Fillop.

Siden har meget ændret sig - ikke mindst på grund af coronakrisen - og nu har discountkæden så valgt at trække stikket på Fillop fra årsskiftet. Det bekræfter den administrerende direktør i Netto, Michael Løve, i et opslag på LinkedIn.

- Det kan virke som et underligt tidspunkt at lukke en onlineløsning midt under coronakrisen, for Fillop vokser og tiltrækker nye kunder hver dag. Men i enhver forretning er det vigtigt, at man koncentrerer sin indsats der, hvor man kommer længst, skriver Michael Løve på LinkedIn.

Med Fillop kan kunderne få leveret basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta direkte til døren en eller flere gange om måneden gennem en abonnementsordning. De ferske varer skal kunderne stadig ned i butikkerne efter.

- Fillop var en test af, om kunder efterspørger at få deres ikke nedkølede dagligvarer leveret til døren på abonnement. Det gør de. Men når kunderne ikke handler i en fysisk Netto, så efterspørger de i højere grad en løsning, hvor de kan få alle varer, skriver Michael Løve.

I stedet fokuserer Salling Goup mere på BilkaToGo og Føtex.dk, hvor der snart bliver indført hjemmelevering. Der er potentialet større, understreger Netto-direktøren.

Ved lanceringen havde Netto en målsætning om at nå op på 50.000 brugere af Fillop inden for det første år.

LÆS OGSÅ: Stor nyhed i Netto: Skruer op for den digitale satsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD