Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Coop tester en helt ny discountkæde flere steder i landet





Fredag den 21 august 2020 kl. 10:42 af: Kristian Holgersen

Snart åbner Coop 13 butikker i en helt ny lavpriskæde. - Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig, siger direktør.

Dagligvarekoncernen Coop begynder at teste en ny lavpriskæde under navnet Coop 365.

Konceptet, der beskrives som en blanding af et discount og kvalitetssupermarked, bliver i første omgang rullet ud i 13 butikker landet over. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

- Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig. Vi har med Coop 365 lavet vores bud på en ny butik. Vi vil dog rigtig gerne høre fra forbrugerne og fra vores medlemmer, om det er sådan, fremtidens lavprissupermarked skal se ud, siger koncerndirektør Jens Visholm.

Kæden hedder Coop 365, fordi man skal kunne handle der alle årets dage, og fordi det lægger sig op af 365, som er Coops varemærke for ansvarlige varer. Ifølge dagligvarekoncernen vil de nye butikker forfølge en grøn linje.

Beslutning til næste år

Om de nye testbutikker bliver til en egentlig kæde på linje med eksempelvis Superbrugsen og Kvickly, vil der blive taget stilling til i starten af 2021.

- Vi har testet en række elementer under navnet Coop Hverdag en håndfuld steder. Baseret på bl.a. erfaringer derfra, har vi videreudviklet det til Coop 365, siger direktør John Hornbech Christensen, der har ansvaret for projektet.

- Nu vil vi bruge de kommende fire måneder til at høre kundernes reaktioner i de forskellige byer, hvor testbutikkerne åbner, rette til og vurdere, om vi har grundlaget for fremtidens lavprissupermarked, fortsætter han.

Gamle Fakta-butikker

De nye Coop 365-butikker får plads i ombyggede Fakta-butikker, skriver Finans. Netop Fakta har gennem flere år haft svært ved at løbe rundt.

- Fakta og discount er vores udfordring, har bestyrelsesformand Lasse Bolander sagt til Finans

- Vi skal sikre, at den kæde er et attraktivt alternativ blandt discountbutikkerne. Vi skal finde vores kendetegn. Den udfordring var der også før corona, men er accelereret af krisen. Vi skal nu videre med det projekt i en fart, fortsatte han.

I det seneste årsregnskab var Fakta dog tilbage med sorte tal på bundlinjen. Den eneste Coop-kæde, som tabte penge i 2019, var dagligvarekæden Irma.

LÆS OGSÅ: Coop vil belønne loyale kunder med nyt fordelsprogram



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD