Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop vil belønne loyale kunder med nyt fordelsprogram

Foto: Superbrugsen



Monday den 17 August 2020 kl. 10:56 af: Kristian Holgersen

Dagligvarekoncernen Coop er klar til at præsentere kunderne for et nyt fordelsprogram, som bevæger sig ind på bankernes domæne.

Jagten på loyale kunder går ind i en mere offensiv fase hos Coop, hvor fordelsprogrammet PrimeKonto nu rulles ud som en del af dagligvarekoncernens app efter en længere testperiode.

I stedet for at have det månedlige madbudget stående på en normal bankkonto, giver det nye fordelsprogram kunderne mulighed for at overføre pengene til Coops egen PrimeKonto. Det udløser bonusser og fordele.

- Vi vil med et glimt i øjet gerne udfordre bankerne men også danskerne ved at sige, at de kan få mere ud af pengene ved at sætte deres madbudget ind på en konto hos os, siger Peter Høgsted i en pressemeddelelse. Han er administrerende direktør i Coop.

Til Finans fremhæver topchefen, at det nye fordelsprogram er sat i verden for at skaffe endnu flere loyale kunder på et ellers presset marked for dagligvarer.

- Målt i butikskvadratmetre har vi et dansk dagligvaremarked, som burde dække 18 mio. forbrugere. Men vi er kun 5,5 mio. danskere. Så der er et overudbud, siger Peter Høgsted til Finans og fortsætter:

- Samtidig præges handlen af en konstant tilbudsjungle, mens forbrugerne er troløse i forhold til valg af butikker. Vi vil gerne sikre så mange loyale kunder som muligt til vores kæder. Prime-kontoen er det seneste led i en strategi om digital omstilling.

Ønsker at bruge færre penge

En PrimeKonto giver blandt andet bonus på produkter fra mærkerne Änglamark og Coop 365. Derudover kan man tilvælge diverse streamingtjenester som TV 2 Play og Mofibo.

Ifølge Coop ønsker hver tredje dansker at gøre det månedlige madbudget lavere, og det har været et af pejlemærkerne i udviklingen af det nye koncept. Dagligvarekoncernen har selv regnet sig frem til, at en gennemsnitsfamilie ville kunne spare omkring 6.000 kroner om året.

- Meget er sket i løbet af de seneste 154 år, Coop har eksisteret, men det har altid været vigtigt for os, at være tæt på danskernes hverdag. Så når danskerne i dag ønsker et lavere madbudget, lytter vi, siger Peter Høgsted og fortsætter:

- En PrimeKonto kan derfor være en håndsrækning til de mange familier, som vi ved, synes det er svært at balancere en stram økonomi med ønsket om at købe bæredygtigt i hverdagen. Eller blot til dem, der ønsker at få madbudgettet til at række længere. Det, synes vi, giver mening.

LÆS OGSÅ: Kæmpe milliard-projekt fra Coop: Opfører en helt ny bydel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD