Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvarekæder: Her er kunderne mest tilfredse og loyale

Foto: detailfolk.dk



BrandIndex Dagligvarer 2018

En kortlægning af 4.300 privatkunders loyalitet og tilfredshed med deres primære dagligvarekæde ligger til grund for analysen.

Den tager udgangspunkt i følgende syv kategorier:

- Tilgængelighed

- Servicekvalitet

- Produktkvalitet

- Værdi for pengene,

- Tillid, Økologi

- Image.

Kilde: Loyalty Group

Wednesday den 7 November 2018 kl. 10:26 af: Kristian Holgersen

Der bliver scoret hattrick på førstepladsen i en frisk loyalitetsmåling, hvor supermarkederne får baghjul af to discountrivaler.

For tredje år i træk topper Rema 1000 en loyalitetsmåling blandt landets dagligvarekæder, som konsulenthuset Loyalty Group står bag.

Med en score på 70 er der tale om en lille tilbagegang for Rema 1000, men det er stadig rigeligt til at holde andenpladsen på afstand. Den bliver - lidt overraskende måske - indtaget af discountkæden Lidl, som går markant frem.

For at finde en dagligvarekæde med danske rødder skal man med helt ned til Superbrugsen på fjerdepladsen.

- Rema 1000 har forstået, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden kan differentiere sig væsentligt i forhold til de andre discountkæder, siger Lars Jepsen. Han er researchchef hos Loyalty Group.

- Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked, fortsætter han.

Tysk højdespringer

Siden 2015 har Lidl bevæget sig fra en femteplads til en andenplads. I tre af 2018-analysens kategorier - Produktkvalitet, Værdi for pengene og Tillid - ligger den tyskejede kæde endda nummer et.

- Det er en virkelig imponerende positiv udvikling, Lidl har gennemgået de seneste år. Specielt overbevisende er det, at de har bidt sig fast som førende i kategorierne Produktkvalitet og Værdi for pengene, siger Lars Jepsen i en pressemeddelelse fra Lidl.

- Dermed vinder de over de traditionelle supermarkeder. Et område, vi i år har set danskerne værdsætte meget højt, er kvaliteten og udvalget af frisk frugt og grønt, og at Lidl vinder dette spørgsmål for fjerde år i træk, hjælper deres samlede vurdering meget, fortsætter han.

Her er kunderne mest loyale og tilfredse

LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde har Danmarks tredjebedste image



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD