Coop giver penge til medlemmerne med nyt loyalitetskoncept
Starbucks har haft succes med et koncept, som Coop nu vil prøve af. Copp betragter det som et alternativ til tilbudsavisen.
Tilbudsaviserne har stadig godt fat i danskerne, men langtfra i samme grad, som de plejede.
Halvdelen af danskerne siger nej tak til reklamer, og derfor har Coop valgt at satse på et anderledes koncept, som kaffekæden Starbucks har haft succes med i USA. Det skriver Business.
Coop, der står bag SuperBrugsen, Fakta, Irma, Kvickly og Dagli’Brugsen, lancerer noget de kalder for "Madkonto". Det er en ny funktion i Coops medlemsapp.
Kolde kontanter
Funktionen går ud på, at kunderne overfører kontanter til madkontoen, som trækkes fra deres bankkonto. I nogle kampagneperioder lægger Coop så fem procent oven i det beløb, kunden allerede har lagt ind.
Lægger man 1000 kroner ind på Madkontoen får man således 50 kroner ekstra i nogen perioder.
Ulempen er så, at pengene kun kan anvendes i Coops butikker.
Langsigtet loyalitet
- Vi mener, at det er et banebrydende sats, fordi vi nu skifter fokus fra produktrabatter til at have et mere langsigtet loyalitetsforhold til vores kunder. Hvis kunderne tanker penge ind på en madkonto, så giver vi dem til gengæld en rabat, siger Jan Madsen, koncerndirektør i Coop.
I dag har 800.000 danskere downloaded appen. Kunderne kan allerede bruge appen til at betale for mad i butikkerne. Men i dag trækkes pengene direkte fra banken.
LÆS OGSÅ: Analyse-institut kårer de bedste detailkoncepter i 2017
Læs hele artiklen på BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter