Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"HVILKEN REJSE SENDES DINE KUNDER PÅ? ...og hvem er rejseleder?"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Analyse-institut kårer de bedste detailkoncepter i 2017

Foto: Colourbox



Onsdag den 20 december 2017 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Eksperter fra hele verden har udpeget årets bedste detailkoncepter. Vinderne er fra Kina, England, Ungarn og Slovenien.

Det internationale analyseinstitut Euromonitor har udgivet rapporten What’s New in Retail, hvor de udpeger de bedste nye koncepter fra 2017.

Mere end 100 koncepter fra hele verden har været med i bedømmelserne. Eksperterne fra Euromonitor har så udpeget fire vindere, som alle viser vejen til fremtidens detailbranche, som rapporten formulerer det.

Der er blevet fundet en vinder i fire forskellige kategorier. Her er de: 

1. Dagligvarer - Tao Café (Kina)
I den kinesiske café- og dagligvarebutik Tao Café, der skulle være det sidste skrig inden for kontantløs betaling, sørger en app for at registrere alle de varer, som bliver taget ned fra hylderne. Pengene bliver trukket fra kundernes konto helt automatisk, når de forlader butikken. 

Tao Café er den del af internetgiganten Alibaba.

2. Øvrige detailbutikker - Charlotte Tilbury (UK)

Det britiske kosmetik-brand Charlotte Tilbury tager førstepladsen med konceptet Magic Mirror, som er et digitalt spejl, hvor kunderne kan prøve ti forskellige make up-looks på mindre end et minut.

3. Ikke-butikker (Non-store) - Book24 (Ungarn) 
I Ungarn har netboghandlen Book24 sat sine egne pakkebokse op, hvor kunderne kan hente deres indkøb. Desuden kan de trække en bestseller-bog i en tilstødende automat, som var der tale om en chokoladebar.

4. Digital - Origin-Trail (Slovenien)

Origin-Trail er et digitalt koncept fra Slovenien, som er udviklet for øge gennemsigtigheden i fødevareindustrien. Ved hjælp af en app kan forbrugerne få detaljerede informationer om alle ingredienserne i fødevarerne - fra oprindelsested til butikshylden.

Læs om de resterende koncepter her.

LÆS OGSÅ: Nyt Bilka-koncept: Kunderne behøver ikke forlade bilen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD