Illoyale danskere går efter de laveste priser
Danskerne har ikke én fast butik, hvor de gør alle deres indkøb, viser analyse af europæiske forbrugere. Tilbud har en lokkende effekt.
Danskerne hører til de mest illoyale kunder på dagligvaremarkedet. Det viser en analyse fra bureauet Nielsen, som Finans ser nærmere på.
Hver måned besøger den danske gennemsnitsforbruger et supermarked otte gange om måneden og en discountbutik 11 gange.
For 35 procent er aktuelle tilbud helt afgørende for, hvor de vælger at købe deres dagligvarer. I Europa går kun italienerne mere op i lave priser.
- Danmark er nation af tilbudsjægere. Når der kommer et godt tilbud på forsiden, er kunderne villige til at køre efter det, siger Coops analysechef, Lars Aarup, til avisen.
Ifølge analysen hænger forbrugeradfærden sammen med den høje butikstæthed i Danmark og et forholdsvist højt promotiontryk.
Rema 1000 har de mest loyale kunder
Selvom de danske forbrugere ikke er særlig loyale, så har nogle butikskæder flere faste kunder end andre.
Sidste år viste en undersøgelse fra Loyalty Group således, at Rema 1000 havde de mest loyale og tilfredse kunder. Her følger undersøgelsens top 10:
1. Rema 1000
2. Lidl
3. Superbrugsen
4. Kvickly
5. Meny
6. Aldi
7. Føtex
8. Bilka
9. Lokal & Dagli’Brugsen
10. Fakta
Kilde: BrancheIndex Dagligvarer, Loyalty Group
LÆS OGSÅ: Sådan klarer detailkæderne sig i årlig imageanalyse
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter