Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny rapport - sådan skal supermarkeder konkurrere med Amazon

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 22 May 2018 kl. 05:50 af: Lise Møller Schilder

Vil man finde inspiration til fremtidens detailmarked, er USA et godt sted at se hen. Lige nu forbereder amerikanske supermarkeder sig på Amazon.

Det er et stykke tid siden, at Amazon har fortalt mere om deres strategi for, hvordan de vil udvikle supermarkedskæden WholeFoods, som giganten opkøbte sidste år. Ikke desto mindre regner de fleste med, at Amazon kommer til at spille en afgørende rolle på det marked også.

I en rapport udarbejdet af softwarevirksomheden Relex Solutions, fortæller direktører og mellemledere i den amerikanske supermarkedssektor, hvordan de har forberedt sig på presset fra Amazon.

Hele 71 procent har en netbutik tilknyttet deres forretning allerede. Her skal de dog være opmærksomme på, at de ikke nødvendigvis kan fortsætte deres nuværende strategi. 91 procent af virksomhederne i undersøgelsen fortæller, at de plukker en del af deres onlinebestillinger direkte fra butikken.

Det vil de sandsynligvis ikke kunne blive ved med, hvis volumen af online-ordrer stiger, mens der fortsat er store krav til, at kundeoplevelsen i selve butikken højnes. Det konkluderer rapporten blandt andet.

Stort spild ved convenience

Generelt er der begrænsede muligheder for vækst i branchen, men der er flere muligheder for at forbedre driftseffektiviteten.

Det kan man blandt andet gøre ved at sænke omkostningerne ved fersk madaffald. En omkostning, der har været stigende for mange, netop fordi convenience-markedet med friske varer og allerede tilberedte varer, også er et af de områder, der er i vækst.

- Undersøgelsens svar viser også, at implementeringen af ​​prognosebaseret automatiseret butikspåfyldning er forbundet med lavere niveauer af spild, står der i rapporten.

Svarene fra deltagerne viser, at 20 procent endnu ikke er begyndt at implementere nogen form for genopfyldningsautomatisering i deres butikker, og kun 30 procent af virksomhederne har formået at gennemføre prognosebaseret automatiseret butikspåfyldning i vid udstrækning i de kategorier, de tilbyder.

De ville ellers kunne reducere deres spild med 10-30 procent ved at implementere prognosebaseret automatisk butikspåfyldning, vurderer Relex. Rapporten kan læses HER

LÆS OGSÅ: Amazon slår dørene op til første supermarked uden kasse



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD