Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Ny rapport - sådan skal supermarkeder konkurrere med Amazon

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 22 maj 2018 kl. 05:50 af: Lise Møller Schilder - 0

Vil man finde inspiration til fremtidens detailmarked, er USA et godt sted at se hen. Lige nu forbereder amerikanske supermarkeder sig på Amazon.

Det er et stykke tid siden, at Amazon har fortalt mere om deres strategi for, hvordan de vil udvikle supermarkedskæden WholeFoods, som giganten opkøbte sidste år. Ikke desto mindre regner de fleste med, at Amazon kommer til at spille en afgørende rolle på det marked også.

I en rapport udarbejdet af softwarevirksomheden Relex Solutions, fortæller direktører og mellemledere i den amerikanske supermarkedssektor, hvordan de har forberedt sig på presset fra Amazon.

Hele 71 procent har en netbutik tilknyttet deres forretning allerede. Her skal de dog være opmærksomme på, at de ikke nødvendigvis kan fortsætte deres nuværende strategi. 91 procent af virksomhederne i undersøgelsen fortæller, at de plukker en del af deres onlinebestillinger direkte fra butikken.

Det vil de sandsynligvis ikke kunne blive ved med, hvis volumen af online-ordrer stiger, mens der fortsat er store krav til, at kundeoplevelsen i selve butikken højnes. Det konkluderer rapporten blandt andet.

Stort spild ved convenience

Generelt er der begrænsede muligheder for vækst i branchen, men der er flere muligheder for at forbedre driftseffektiviteten.

Det kan man blandt andet gøre ved at sænke omkostningerne ved fersk madaffald. En omkostning, der har været stigende for mange, netop fordi convenience-markedet med friske varer og allerede tilberedte varer, også er et af de områder, der er i vækst.

- Undersøgelsens svar viser også, at implementeringen af ​​prognosebaseret automatiseret butikspåfyldning er forbundet med lavere niveauer af spild, står der i rapporten.

Svarene fra deltagerne viser, at 20 procent endnu ikke er begyndt at implementere nogen form for genopfyldningsautomatisering i deres butikker, og kun 30 procent af virksomhederne har formået at gennemføre prognosebaseret automatiseret butikspåfyldning i vid udstrækning i de kategorier, de tilbyder.

De ville ellers kunne reducere deres spild med 10-30 procent ved at implementere prognosebaseret automatisk butikspåfyldning, vurderer Relex. Rapporten kan læses HER

LÆS OGSÅ: Amazon slår dørene op til første supermarked uden kasse



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD