Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Leverandør kobler danske detailkæder direkte til Amazon





Thursday den 22 March 2018 kl. 10:14 af: Kristian Holgersen

Det er et spørgsmål om tid, før alle detailkæder må omfavne den amerikanske gigant, lyder det fra dansk system-leverandør.

Den amerikanske gigant Amazon kan åbne op for helt nye muligheder for danske detailvirksomheder, mener Bording Data, som er leverandør af forretningssystemer og omnichannel-løsninger.

Derfor kobler virksomheden nu Amazon direkte på detailkædernes forretningssystemer, fremgår det af en pressemeddelelse.

- Amazon er højt på agendaen hos de store detailkæder. Vi er i konstant og tæt dialog med branchen, og i den kommende tid vil vi se mellem 50-70 procent af kæderne inden for non food, i større eller mindre grad, gå i partnerskab med Amazon og derved udnytte markedspladsen som ekstra salgskanal, siger Bording Datas administrerende direktør, Henrik Salicath.

- Derfor er vi selvfølgelig klar nu, fortsætter han.

Nye muligheder

Den direkte kobling til Amazon vil åbne nye perspektiver for Bording Datas kunder, der tæller kendte spillere som Dansk Supermarked, Matas, Dagrofa og BR.

- Selv om nogle kæder stadig tøver og er usikre, så er det kun et spørgsmål om hvornår og hvordan, stort set alle detailkæderne skal omfavne Amazon, siger Henrik Salicath.

- Selv om Amazon måske kan gøre indhug på en del af forretningsområdet, så åbner der sig til gengæld et hav af nye muligheder i andre led af forretningen ved at indgå samarbejde, fortsætter han og fremhæver adgangen til det internationale marked.

I pressemeddelelsen henvises der til tal fra DI Handel, som viser, at e-markedspladser udgør 43 procent af net-omsætningen i USA, mens tallet er 55 procent i Tyskland.

Vær ikke bange

Præcis muligheden for at nå ud over landets grænser er en af de helt store fordele ved Amazon, lyder det fra kaffeeksportøen Lars Mansfeld-Giese, som Børsen har talt med.

- Jeg forstår ikke, at man frygter Amazon. Der er et kæmpe potentiale for danske virksomheder og det er en "once-in-a-lifetime" mulighed for danske producenter, som ikke har haft kræfterne til at nå eksportmarkederne på egen hånd, siger han til avisen.

- Vi taler ikke tysk og ved ikke særligt meget om det tyske marked, men vi sælger immervæk 1,8 mio. kapsler økologisk kaffe hvert år til tyskerne, alene fordi vi har vores kapsler på Amazon Tyskland, siger Lars Mandfeld-Giese, som har virksomheden Real Coffee.

LÆS OGSÅ: Rygter: Amazon åbner snart i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD