Leverandør kobler danske detailkæder direkte til Amazon
Det er et spørgsmål om tid, før alle detailkæder må omfavne den amerikanske gigant, lyder det fra dansk system-leverandør.
Den amerikanske gigant Amazon kan åbne op for helt nye muligheder for danske detailvirksomheder, mener Bording Data, som er leverandør af forretningssystemer og omnichannel-løsninger.
Derfor kobler virksomheden nu Amazon direkte på detailkædernes forretningssystemer, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Amazon er højt på agendaen hos de store detailkæder. Vi er i konstant og tæt dialog med branchen, og i den kommende tid vil vi se mellem 50-70 procent af kæderne inden for non food, i større eller mindre grad, gå i partnerskab med Amazon og derved udnytte markedspladsen som ekstra salgskanal, siger Bording Datas administrerende direktør, Henrik Salicath.
- Derfor er vi selvfølgelig klar nu, fortsætter han.
Nye muligheder
Den direkte kobling til Amazon vil åbne nye perspektiver for Bording Datas kunder, der tæller kendte spillere som Dansk Supermarked, Matas, Dagrofa og BR.
- Selv om nogle kæder stadig tøver og er usikre, så er det kun et spørgsmål om hvornår og hvordan, stort set alle detailkæderne skal omfavne Amazon, siger Henrik Salicath.
- Selv om Amazon måske kan gøre indhug på en del af forretningsområdet, så åbner der sig til gengæld et hav af nye muligheder i andre led af forretningen ved at indgå samarbejde, fortsætter han og fremhæver adgangen til det internationale marked.
I pressemeddelelsen henvises der til tal fra DI Handel, som viser, at e-markedspladser udgør 43 procent af net-omsætningen i USA, mens tallet er 55 procent i Tyskland.
Vær ikke bange
Præcis muligheden for at nå ud over landets grænser er en af de helt store fordele ved Amazon, lyder det fra kaffeeksportøen Lars Mansfeld-Giese, som Børsen har talt med.
- Jeg forstår ikke, at man frygter Amazon. Der er et kæmpe potentiale for danske virksomheder og det er en "once-in-a-lifetime" mulighed for danske producenter, som ikke har haft kræfterne til at nå eksportmarkederne på egen hånd, siger han til avisen.
- Vi taler ikke tysk og ved ikke særligt meget om det tyske marked, men vi sælger immervæk 1,8 mio. kapsler økologisk kaffe hvert år til tyskerne, alene fordi vi har vores kapsler på Amazon Tyskland, siger Lars Mandfeld-Giese, som har virksomheden Real Coffee.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter