Boysen svinger taktstokken: Power skal fordoble omsætningen
POWER A/S
Nettoomsætning
2020: 3.088.921
2019: 2.235.840
Bruttofortjeneste
2020: 279.653
2019: 215.142
Primær drift (EBIDTA)
2020: 48.460
2019: 27.270
Årets resultat
2020: 22.741
2019: -3.134
Kilde: Power
På ganske kort tid skal Power være dobbelt så store målt på omsætning, lyder det fra topchefen oven på et usædvanligt år.
Senest i 2025 skal omsætningen i Power nå forbi seks milliarder kroner - en fordobling i forhold til den seneste toplinje.
Den ambitiøse målsætning kommer direkte fra den adm. direktør - Jesper Boysen - og indvarsler en særdeles travl tid for elektronikkæden, som kan ende med at vokse med 18-22 butikker gennem de næste fire år.
- Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil indfri det. Danskerne har i den grad taget Power til sig, og vi oplever en ekstrem stor interesse ude lokalt for at få en Power og mere handelsliv til byerne, siger Jesper Boysen.
- Samtidig skal vi holde fast i udviklingen på vores online-salg, som er vokset med 70 procent under corona-krisen - og så har vi en plan om for alvor at satse på salg til erhvervskunder. Vi kommer til at skrue på en masse knapper samtidig, og det bliver med speederen i bund, siger Jesper Boysen.
En del af de kommende butikker bliver - som noget ganske nyt - franchisebtuikker. Den første er allerede åbnet i Ringsted.
Klap på skulderen
Målsætningen om at blive dobbelt så stor kommer efter et noget uforudsigeligt år for Power. Ikke alene gjorde coronakrisen i lange perioder kål på den kendte hverdag ude i butikkerne - det endte også med at blive kædens første år med overskud på bundlinjen. Nogensinde.
- Vi er vildt glade og stolte over, at vi midt i en svær corona-situation med lukkede fysiske butikker – uden direkte kundekontakt – alligevel er i stand til at levere det bedste regnskab i Powers historie, siger Jesper Boysen.
Bag succesen ligger en logistisk kraftanstrengelse, som direktøren selv formulerer det.
- Hvis vi skal klappe os selv på skuldrene, var vi lynhurtige til at omstille kernen i vores forretning til den nye virkelighed, siger Jesper Boysen og fortsætter:
- Fra en dag til en anden gik vi fra den daglige ansigt-til-ansigt-kontakt med vores kunder til en ny direkte chat-tjeneste, hvor vi nærmest i løbet af natten fik omskolet 150 butikssælgere fra vores butikker til at sidde i chatten og yde online-rådgivning og salg.
LÆS OGSÅ: Topchefen i Power står ved kampagne: - Vi finder os ikke i trusler
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops