Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Boysen svinger taktstokken: Power skal fordoble omsætningen

Foto: Pressefoto



POWER A/S

Nettoomsætning
2020: 3.088.921
2019: 2.235.840

Bruttofortjeneste
2020: 279.653
2019: 215.142

Primær drift (EBIDTA)
2020: 48.460
2019: 27.270

Årets resultat
2020: 22.741
2019: -3.134

Kilde: Power

Monday den 21 June 2021 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

På ganske kort tid skal Power være dobbelt så store målt på omsætning, lyder det fra topchefen oven på et usædvanligt år.

Senest i 2025 skal omsætningen i Power nå forbi seks milliarder kroner - en fordobling i forhold til den seneste toplinje.

Den ambitiøse målsætning kommer direkte fra den adm. direktør - Jesper Boysen - og indvarsler en særdeles travl tid for elektronikkæden, som kan ende med at vokse med 18-22 butikker gennem de næste fire år.

- Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil indfri det. Danskerne har i den grad taget Power til sig, og vi oplever en ekstrem stor interesse ude lokalt for at få en Power og mere handelsliv til byerne, siger Jesper Boysen.

- Samtidig skal vi holde fast i udviklingen på vores online-salg, som er vokset med 70 procent under corona-krisen - og så har vi en plan om for alvor at satse på salg til erhvervskunder. Vi kommer til at skrue på en masse knapper samtidig, og det bliver med speederen i bund, siger Jesper Boysen.

En del af de kommende butikker bliver - som noget ganske nyt - franchisebtuikker. Den første er allerede åbnet i Ringsted.

Klap på skulderen

Målsætningen om at blive dobbelt så stor kommer efter et noget uforudsigeligt år for Power. Ikke alene gjorde coronakrisen i lange perioder kål på den kendte hverdag ude i butikkerne - det endte også med at blive kædens første år med overskud på bundlinjen. Nogensinde.

- Vi er vildt glade og stolte over, at vi midt i en svær corona-situation med lukkede fysiske butikker – uden direkte kundekontakt – alligevel er i stand til at levere det bedste regnskab i Powers historie, siger Jesper Boysen.

Bag succesen ligger en logistisk kraftanstrengelse, som direktøren selv formulerer det.

- Hvis vi skal klappe os selv på skuldrene, var vi lynhurtige til at omstille kernen i vores forretning til den nye virkelighed, siger Jesper Boysen og fortsætter:

- Fra en dag til en anden gik vi fra den daglige ansigt-til-ansigt-kontakt med vores kunder til en ny direkte chat-tjeneste, hvor vi nærmest i løbet af natten fik omskolet 150 butikssælgere fra vores butikker til at sidde i chatten og yde online-rådgivning og salg.

LÆS OGSÅ: Topchefen i Power står ved kampagne: - Vi finder os ikke i trusler



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD