Boozt satser millioner på ny flagskibsbutik
Den dansk-svenske online-succes Boozt.com åbner nu en stor kosmetikforretning i hjertet af København.
Boozt.com er er kendt for at sælge mode på nettet. Men nu satser Boozt for alvor på de fysiske butikker. Boozt åbner nemlig sin første flagskibsbutik på Købmagergade 39 i København i løbet af foråret 2018. Butikken kommer dog kun til at sælge kosmetik. Til gengæld bliver den 500m2 stor. Det skriver Boozt.com i en pressemeddelelse.
Modegiganten har ifølge Børsen investeret 10 millioner kroner i butikken. Men så bliver det også en butik, der tilbyder en mere speciel indkøbsoplevelse.
- Rigtig mange butikker fremstår i dag ens, og det kan være svært skille dem fra hinanden. Vi vil gerne give vores kunder en helt anden butiksform, end de er vant til. Når de besøger vores Beauty by Boozt-butikker, skal det være et åndehul, hvor de får en verdensklasse oplevelse, bliver inspireret og glemmer deres travle hverdag for en stund, siger administrerende direktør i Boozt.com, Hermann Haraldsson.
Roskilde-butik gav blod på tanden
Butikken i Købmagergade er ikke Boozt.coms første butik. Tidligere på året åbnede Boozt.com sin første kosmetikbutik på RO’s Torv i Roskilde. Butikken figurerede på det engelske konsulenthus Insider Trends' liste over de 50 mest inspirerende detailbutikker i verden lige nu.
Butikkerne sælger kosmetik fra eksklusive brands som Estée Lauder, Clarins, Lancôme, Biotherm, Shiseido og YSL.
- Vi har det sidste års tid åbnet to fysiske butikker og opbygget så meget ekspertise og erfaring, at vi nu er klar til at åbne en flagship store på en af de mest attraktive placeringer i Købehavn, hvor mere end 30.000 potentielle kunder passerer hver dag, siger Hermann Haraldsson.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Succesfuld webshop taber pludselig millioner
Butikkerne halter efter i stærkt regnskab fra Dagrofa
Butikscenter får en ansigtsløftning til 100 millioner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops