B&O vil sælge ud af sine butikker
Den danske virksomhed vil sælge et større antal udenlandske butikker. Detailhandel er ikke vores kernekompetence, lyder begrundelsen.
Bestyrelsesformanden i Bang & Olufsen, Ole Andersen, fremlægger nu planer om at sælge et større antal af virksomhedens omkring 40 butikker i Kina og USA. Det skriver Børsen fredag.
- Det har ikke været meningen, at vi skal eje så mange butikker i USA eller Kina. Vi skal fokusere på, hvad vi er rigtigt gode til, og det er ikke detailhandel. Historien har vist, at detail ikke er en af Bang & Olufsens absolutte kernekompetencer, siger Ole Andersen til avisen.
Bang & Olufsen leder efter partnere, som kan føre projektet videre på de to markeder, som hører til selskabets vigtigste.
I selskabets tredje kvartalsregnskab for 2016/17 kan den danske virksomhed fremvise et stigende salg i Kina. Omsætningen landede 106 mio. kroner mod 73 mio. kroner i samme periode sidste år. Salget i Nordamerika er gået samme vej og voksede fra 51 til 95 mio. kroner.
LÆS OGSÅ: Ny direktør til Bang & Olufsens vækstmotor
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Dagligvarebutik skal varme private boliger op
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops