Ny direktør til Bang & Olufsens vækstmotor
Profil fra italiensk modehus sætter sig nu i direktørstolen for B&O Play, som vokser eksplosivt i nyt kvartalsregnskab.
Gennem en periode har Bang & Olufsens linje af mere prisvenlige produkter - B&O Play - trukket regnskaberne i den rigtige retning. Nu har selskabet med base i Struer fundet en ny topchef til at føre succesen videre.
Senere på foråret tiltræder John Mollanger således stillingen som administrerende direktør for B&O Play og bliver samtidig Executive Vice President i direktionen. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.
46-årige John Mollanger kommer fra det italienske modehus Benetton, hvor han var Chief Product and Marketing Officer. Tidligere har han også haft poster hos kendte brands som Puma og Nike.
- Vi glæder os til at kunne byde John Mollanger velkommen. Jeg er overbevist om, at han besidder den internationale ledelseserfaring, som kan tage B&O Play til det næste niveau, siger Henrik Clausen, Bang & Olufsens CEO.
Præsenterer overskud
Samtidig præsenterer Bang & Olufsen også nøgletallene for tredje kvartal af det skæve regnskabsår 2016/17. Og endnu engang trækker B&O Play i den rigtige retning.
Bundlinjen hos den tidligere så økonomisk trængte virksomhed går lige akkurat i plus med et samlet overskud på 8 mio. kroner før skat. I samme periode sidste år måtte Bang & Olufsen indkassere et underskud på 18 mio. kroner.
Samtidig voksede omsætningen i tredje kvartal fra 703 mio. kroner sidste år til 786 mio. kroner i år.
En stor del af væksten kan tilskrives B&O Play, som i kvartalsregnskabet styrker omsætningen med mere end 100 mio. kroner, mens det traditionelle B&O-brand går en smule tilbage.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops