Åbnede sin første butik i år: Dansk tøjmærke vinder pris
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Tidligere på året debuterede dansk tøjmærke som butiksejere. Nu har de vundet den traditionsrige pris Guldknappen.
Tøjmærket Gestuz har netop modtaget Guldknappen, som Alt for damerne har uddelt i mere end 30 år. Det skriver magasinet på sin hjemmeside.
Prisen går til danske tøjmærker, som opnår kommerciel succes gennem godt design og vellykket branding. Tidligere har Ganni, By Malene Birger og Mads Nørgaard fået samme hæder.
Ifølge Frederik Lentz Andersen, fashion director for både Euroman og Eurowoman, har Gestuz kant. Han roser designeren Sanne Sehested.
- Hun forstår at ramme en tidsånd og henvende sig bredt, men viser samtidig, at hun har en bredere kulturel forståelse. For eksempel købte Gestuz sidste år licensen til at bruge den amerikanske rapgruppe Wu-Tangs logo på en kollektion, siger han til Alt for damerne.
- Det nemmeste i verden ville have været at købe et Metallica- eller Guns’n Roses-tryk og tro, at så er man rock’n'roll, men her brød hun med det forventelige, og det var fedt. Det var for de indviede, og det gav en ny dimension, fortsætter han.
Første butik
Tidligere på måneden åbnede Gestuz sin første fysiske butik nogensinde efter 10 år på markedet. Den ligger på Store Regnegade 2 i København.
- Jeg er mere end glad for at kunne annoncere åbningen af den første Gestuz-butik, sagde Sanne Sehested til magasinet Elle tidligere på året.
- Det er virkelig en speciel ting at se brandets DNA blive artikuleret i butikkens interiør og koncept, og jeg ser frem til at have en direkte samtale med vores kunder, fortsatte hun.
Selskabet bag Gestuz, Fashion Shopping ApS, kom igennem regnskabsåret 2016/17 med et overskud på 544.000 kroner - en nedgang på over en million. Alligevel bliver tommelfingeren vendt op.
- Ledelsen anser årets resultat for tilfredsstillende, idet årets resultat er påvirket af omkostninger til flytning til nye lokaler samt andre omkostninger, der ikke forventes til næste år, fremgår det af regnskabet.
LÆS OGSÅ: Alle brands går tilbage hos dansk modekoncern
Læs hele artiklen på Alt for damerneFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende