Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Alle brands går tilbage hos dansk modekoncern

Foto: detailfolk.dk



Salget i IC Group

Nettoomsætning:

1,535 mia. kroner (-10,4 procent i lokal valuta)

  • Tiger of Sweden: 860 mio. kroner (-9)
  • By Malene Birger: 333 mio. (-4)
  • Saint Tropez: 265 mio. (-15,3)
  • Designers Remix: 73 mio. (-14,1)
  • Peak Performance: 1.067 mio. (4,8)

IC Group ejer 51 procent af Designers Remix.

Kilde: Årsrapport for 2017/18.

Tuesday den 28 August 2018 kl. 10:21 af: Kristian Holgersen

Store forandringer er på vej hos IC Group, hvor det eneste brand med fremgang blev solgt i en milliardhandel tidligere på året.

Da IC Group solgte Peak Performance i april, gav den danske modekoncern samtidig afkald på det eneste tøjmærke med vind i ryggen.

Alle de resterende fire tøjmærker - Tiger of Sweden, By Malene Birger, Saint Tropez og Designers Remix - taber omsætning, mens Peak Performance går 4,8 procent frem. Det viser årsrapporten for 2017/18.

Den samlede omsætning for hele koncernen går over 9 procent tilbage til 1,5 milliarder kroner, hvis man holder Peak Performance ude af regnskabet. Ellers begrænser tabet sig til 3,9 procent med et salg på 2,6 milliarder.

Alligevel stiger årets resultat for de fortsættende aktiviteter til 36 millioner kroner. Med avancen fra Peak Performance-salget svulmer bundlinjen med et trylleslag op til 1,6 milliarder.

- På trods af en lavere end forventet omsætningsudvikling i de fysiske butikker, kunne vi i juli 2018 igen opjustere vores resultatforventninger til regnskabsåret, fremgår det af ledelsesberetningen

Flere effektiviseringer i løbet af regnskabsåret har gjort et betydeligt indhug i koncernens omkostninger, lyder en del af forklaringen.

Løsner grebet om tøjmærker

Fordi Peak Performance ikke længere er en del af IC Group, bliver koncernens forretningsmodel nu skiftet ud med en ny.

Fremover skal IC Group udelukkende være et børsnoteret holdingselskab, der ejer aktierne i de tilbageværende brands.

- Ændringen af koncernens forretningsmodel vil betyde, at de opgaver, som tidligere er blevet udført af IC Group, fremadrettet vil blive varetaget af de enkelte brands, således at disse bliver selvstændige enheder med egne supportfunktioner, skriver ledelsen i årsrapporten.

Bestyrelsen vil fortsat løbende overveje, hvornår det er i aktionærernes interesse at sælge koncernens tøjmærker.

Transformationen forventes færdiggjort i løbet af regnskabsåret 2019/20.

LÆS OGSÅ: Storaktionær i IC Group sætter sig tungt på virksomheden



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD