Dansk modekoncern har vind i sejlene
Der er stor fremgang hos en dansk modekoncern med eget brand og egen kæde. Bundlinjen er gået frem med 80 procent, viser regnskab.
Den danke modekoncern Message A/S klarer sig rigtig fint for tiden. Det viser det seneste årsregnskab fra 2017.
Message har 28 butikker i Danmark og Norge, hvis man tæller franchisebutikkerne med, samt en onlineplatform. Her sælger koncernen sine to brans mbyM og Global Funk, som også sælges i andre butikker rundt om i Europa.
Fremgang alle steder
Ser man på regnskabet, er der fremgang på alle parametre. Bruttoresultatet ender på lige godt 78 millioner kroner, hvilket er en markant forbedring fra 2016, hvor det endte på lige godt 66 millioner kroner.
Årets resultat før skat ender på 12,7 millioner kroner hvilket er en fremgang på 80 procent i forhold til året før. Også Ebita er steget markant med 44 procent til 20,3 millioner kroner.
- Fremgangen har i høj grad været båret af digitale salgskanaler, uden at fokus er fjernet fra den hidtidige forretning, skriver ledelsen i ledelsesberetningen.
Udvidelse på vej
I ledelsesberetningen fremgår det også, at Message er ved at gøre klar til en større udvidelse på eksportmarkederne, ligesom at Message har brugt en del ressourser på at investere i at udvikle forretningen. Og derfor ser ledelsen også lyst på fremtiden.
- Koncernen har, med afsæt i de allerede konstaterede resultater, positive forventninger til, at potentialet i de gennemførte tiltag kombineret med en yderligere fokuseret indsats på fortsat udvikling vil løfte såvel aktivitet som indtjening yderligere i de kommende år, skriver ledelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Succesfuld webshop taber pludselig millioner
Butikkerne halter efter i stærkt regnskab fra Dagrofa
Butikscenter får en ansigtsløftning til 100 millioner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops