Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Bestseller: Her foretrækker kunderne at købe på kredit

Foto: Pressefoto



Thursday den 25 October 2018 kl. 09:21 - Kilde: Finans

Nye kreditordninger skal være med til at løfte salget hos Bestseller. Men danske forbrugere er stadig forbeholdne.

Modekoncernen Bestseller arbejder på nye løsninger for betaling. Det er med til at drive omsætningen frem, skriver Finans.

Et populært koncept går ud på, at kunder køber tøj på kredit online, så de kan prøve det derhjemme og returnere det igen - uden at pengene bliver trukket.

- Der er store forskelle på, hvor stor en andel kreditsalget udgør på de forskellige markeder. I Danmark er det eksempelvis en ret lille andel, der køber på kredit, mens det i bl.a. Sverige og Tyskland forholder sig helt anderledes, siger Søren Gundtoft Johansen til Finans. Han er Bestsellers omnichannel-chef.

- Der foregår størstedelen af vores onlinesalg via kreditordninger. Forskellen i udbredelse stammer nok i høj grad af tradition og vaner snarere end teknologiske forskelle på de enkelte markeder, fortsætter han.

Løsningen kommer fra selskabet Klarna, hvor Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen og H&M begge er aktionærer.

LÆS OGSÅ: H&M gør Holch Povlsen selskab med ny aftale

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD