H&M gør Holch Povlsen selskab med ny aftale
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Den svenske tøjgigant indgår aftale med betalingsselskabet Klarna, hvor Anders Holch Povlsen er aktionær.
H&M indleder et globalt partnerskab med det svenske betalingsselskab Klarna. Det skriver modekoncernen i en pressemeddelelse.
Med Klarnas digitale betalingsplatform vil H&M gøre levering og returnering nemmere for kunderne. Blandt andet bliver konceptet ‘try before you buy’ indført. Det lader kunderne prøve deres netkøb hjemme, før de betaler.
Alle nye tiltag bliver samlet i H&M’s app, som kunderne desuden vil kunne bruge til at betale med i de fysiske butikker.
- Vi er imponerede over, hvad Klarna har opnået. Nu vil vi arbejde sammen for at løfte den moderne shoppingoplevelse, siger Karl-Johan Persson i pressemeddelelsen. Han er H&M Groups CEO.
Efter planen bliver satsningen rullet ud på 14 markeder, men Sverige og Storbritannien står først i rækken med en lancering til næste år.
Bliver medejer
Samtidig køber H&M-koncernen også en lille bid af Klarna.
Der er tale om mindre end én procent af ejerskabet, men til en pris på hele 185 millioner svenske kroner, skriver Financial Times.
Allerede sidste år købte Anders Holch Povlsen en større aktiepost det svenske betalingsselskab.
Ifølge Reuters skulle den danske Bestseller-milliardær have erhvervet sig mindst 10 procent af Klarna gennem sit selskab Brightfolk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Massiv pengestrøm kan holde legendarisk butik i live
Discountkæde vil investere for en milliard i 2019
Rema 1000 løfter sløret for markant fremgang
Direktør forlader Tiger of Sweden med øjeblikkelig virkning
Dansk boligkæde når ikke mia-mål og skifter strategi
Dansk detailhandel er helt uforberedt på Amazon
Netto-chef var gavmild overfor kunde - nu er han fyret
Kæde med tusindvis af butikker tæt på konkurs
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?