Flere digitale nyheder skal styrke BR og Toys”r”Us
Top-Toy
- Top-Toy driver BR i Nordeuropa og Toys”R”us i de nordiske lande.
- Koncernen har mere end 300 butikker og 2.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Tyskland og Hongkong.
- I 2016/17 lød omsætningen på 3,4 milliarder kroner.
- Det samlede resultat endte med et minus på 38,7 millioner kroner.
Kilde: Top-Toy
- Vi er nødt til at være konkurrencedygtige, hvis vi vil være med i gamet, lyder den klare melding fra legetøjskoncernen Top-Toy.
Godt nok drømmer alle børn om nyt legetøj. Men derfor falder penge og markedsandele ikke automatisk ned i skødet på landets legetøjskæder.
Konkurrencen på markedet er hård. Det får koncernen Top-Toy, som står bag legetøjskæderne BR og Toys”r”Us, til at skrue op for den digitale satsning.
I to pressemeddelelser bliver elektroniske hyldeforkanter, en prisrobot og en optimering af vareflowet nu præsenteret som nye tiltag.
- Det siger sig selv, at vi er nødt til at være konkurrencedygtige, hvis vi vil være med i gamet. Det kræver disciplin og kreativitet hver eneste dag, siger Kenneth Messerschmidt. Han er Vice President IT hos Top-Toy.
- Derfor lancerer vi blandt andet en ny prisrobot, som døgnet rundt overvåger og scanner konkurrenternes priser på nettet. På den måde kan vi justere priserne i alle vores kanaler, så vi hele tiden kan følge med markedet, siger han.
Hurtige prisændringer
På grund af årets mange kampagner under eksempelvis Halloween og Black Friday har koncernen valgt at indføre elektroniske hyldeforkanter i hele Toys”r”Us-kæden.
Det sparer personalet for tid, når de skal ændre priserne og sætte nye varer på hylderne.
- Vi har en ambitiøs, men realistisk udrulningsplan, da vi ønsker fuldt udbytte af investeringen inden det store tryk, der kommer her til efteråret med Black Friday og herefter julesæsonen, siger Kenneth Messerschmidt
- De elektroniske hyldeforkanter er en ekstra brik i spillet om at være konkurrencedygtig og er et værktøj, der går hånd i hånd med vores nye prisrobot. På få minutter kan vi nu, nemt og hurtigt, opdatere priserne ude i butikkerne, fortsætter han.
Bedre vareflow
Samtidig forsøger Top-Toy at optimere sit vareflow med en løsning fra Relex Solutions.
- Tidligere var koncernen afhængig af manuelt vedligeholdte parametre for forecast og sikkerhedslager. Den nye løsning vil udnytte alle tilgængelige data til automatisk at kunne levere mere effektive og præcise forecasts for hver butik, lyder det i en pressemeddelelse.
Målet er at levere den bedst mulige kundeoplevelse, forklarer Top-Toys vicedirektør, Jens Hansen.
- For at gøre dette skal vi have produkter til rådighed for vores kunder, når de har brug for dem og i hvilken som helst salgskanal, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter