Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Flere digitale nyheder skal styrke BR og Toys”r”Us

Foto: detailfolk.dk



Top-Toy

  • Top-Toy driver BR i Nordeuropa og Toys”R”us i de nordiske lande.
  • Koncernen har mere end 300 butikker og 2.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Tyskland og Hongkong.
  • I 2016/17 lød omsætningen på 3,4 milliarder kroner.
  • Det samlede resultat endte med et minus på 38,7 millioner kroner.

Kilde: Top-Toy 

Onsdag den 3 oktober 2018 kl. 10:58 af: Kristian Holgersen - 0

- Vi er nødt til at være konkurrencedygtige, hvis vi vil være med i gamet, lyder den klare melding fra legetøjskoncernen Top-Toy.

Godt nok drømmer alle børn om nyt legetøj. Men derfor falder penge og markedsandele ikke automatisk ned i skødet på landets legetøjskæder.

Konkurrencen på markedet er hård. Det får koncernen Top-Toy, som står bag legetøjskæderne BR og Toys”r”Us, til at skrue op for den digitale satsning.

I to pressemeddelelser bliver elektroniske hyldeforkanter, en prisrobot og en optimering af vareflowet nu præsenteret som nye tiltag. 

- Det siger sig selv, at vi er nødt til at være konkurrencedygtige, hvis vi vil være med i gamet. Det kræver disciplin og kreativitet hver eneste dag, siger Kenneth Messerschmidt. Han er Vice President IT hos Top-Toy.

- Derfor lancerer vi blandt andet en ny prisrobot, som døgnet rundt overvåger og scanner konkurrenternes priser på nettet. På den måde kan vi justere priserne i alle vores kanaler, så vi hele tiden kan følge med markedet, siger han.

Hurtige prisændringer

På grund af årets mange kampagner under eksempelvis Halloween og Black Friday har koncernen valgt at indføre elektroniske hyldeforkanter i hele Toys”r”Us-kæden.

Det sparer personalet for tid, når de skal ændre priserne og sætte nye varer på hylderne. 

- Vi har en ambitiøs, men realistisk udrulningsplan, da vi ønsker fuldt udbytte af investeringen inden det store tryk, der kommer her til efteråret med Black Friday og herefter julesæsonen, siger Kenneth Messerschmidt

- De elektroniske hyldeforkanter er en ekstra brik i spillet om at være konkurrencedygtig og er et værktøj, der går hånd i hånd med vores nye prisrobot. På få minutter kan vi nu, nemt og hurtigt, opdatere priserne ude i butikkerne, fortsætter han.

Bedre vareflow

Samtidig forsøger Top-Toy at optimere sit vareflow med en løsning fra Relex Solutions.

- Tidligere var koncernen afhængig af manuelt vedligeholdte parametre for forecast og sikkerhedslager. Den nye løsning vil udnytte alle tilgængelige data til automatisk at kunne levere mere effektive og præcise forecasts for hver butik, lyder det i en pressemeddelelse.

Målet er at levere den bedst mulige kundeoplevelse, forklarer Top-Toys vicedirektør, Jens Hansen.

- For at gøre dette skal vi have produkter til rådighed for vores kunder, når de har brug for dem og i hvilken som helst salgskanal, siger han.

LÆS OGSÅ: Kendt legetøjskæde går konkurs i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD