Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

BabySam-direktør efter krævende år: Tallene lyver ikke

Foto: BabySam



FAKTA

Nettoomsætning (t. kr.)
2018/19: 534.097
2017/18: 499.506
2016/17: 476.928

Primær drift (t. kr.)
2018/19: -5.507
2017/18: 16.082
2016/17: 20.000

Årets resultat (t. kr)
2018/19: -10.785
2017/18: 11.673
2016/17: 32.436

Kilde: BaSa Holding A/S, Årsrapport 2018/19

Tuesday den 25 February 2020 kl. 10:34 af: Kristian Holgersen

En stime af overskud er blevet brudt i BabySam, som ellers har fået flere kunder i butikkerne trods hårde odds.

For første gang i en årrække har selskabet bag BabySam-kæden været nødt til at bruge den røde tusch.

Bundlinjen for regnskabsåret 2018/19 viser nemlig et underskud på godt 10,7 millioner kroner, hvilket er en markant tilbagegang fra et plus på 11,6 millioner året før.

- Tallene lyver aldrig. Sidste regnskabsår var ikke tilfredsstillende, skriver den administrerende direktør for BabySam, Kenneth Willenbrack Nørgaard, i et opslag på LinkedIn, hvor han kalder året for “ekstra krævende.”

- Årets resultat dækker over den sidste fase i vores omnichannel-strategi for 2020, og investeringerne har været massive de sidste 12 måneder - både mentalt for medarbejderne og økonomisk for vores ejere, skriver han.

Flere kunder i butikkerne

Men langtfra alt ser sort ud for kæden, der har 33 butikker over det meste af landet. Går man regnskabet igennem, er der flere klare lyspunkter.

BabySam har fået otte procent flere kunder ind i butikkerne og øget omsætningen fra lige under 500 millioner kroner til 534 millioner. På nettet er væksten helt oppe på 55 procent.

- Det er sket i en periode, hvor antallet af nyfødte er faldet. Set i det lys, er det særdeles tilfredsstillende, fremgår det af årsrapporten.

- Væksten i butikkerne kan tilskrives et kontinuerligt arbejde med at sikre de rette produkter til den rette pris på tværs af salgskanaler, skriver ledelsen.

Udover investeringerne i en ny omnichannel-strategi har BabySam også mistet indtjening på at køre en aggressiv prissætning, som har til formål at sikre kæden endnu flere markedsandele.

Til næste år forventer BabySam fremgang i både omsætning og driftsresultat.

LÆS OGSÅ: Kendte millionærer investerer i babyunivers og nye butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD