Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Jensen's Bøfhus: Derfor er Club Jensen’s en kæmpe succes

- Vores loyalitetsklub tager udgangspunkt i vores gæster og deres ønsker og behov, siger kommunikationsdirektør hos Jensen's Bøfhus, Morten Bo Madsen
Foto: PR



Fokus på kundeklubber

Detailfolk.dk har de seneste måneder sat fokus på kundeklubber i den danske detailbranche.

Du kan indtil videre læse følgende artikler (med den nyeste nederst):

Stor undersøgelse om kundeklubber med klar vinder – og taber

Her er Danmarks bedste kundeklub

Vinder: Derfor er vi Danmarks bedste kundeklub

Derfor nærmer Ikea sig én million medlemmer af kundeklub

Sådan vendte Imerco Kähler-shitstorm til hitstorm

Matas: Club Matas er en win-win

Monday den 18 January 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Et nyt biograf-koncept skal være med til at booste Jensen's Bøfhus’ et år gamle hurtigvoksende loyalitetsklub.

Mens mange danske virksomheder – især i detailbranchen – de senere år har satset massivt på loyalitetsklubber i jagten på bedre kundeoplevelser og indtjening, har Jensen's Bøfhus været anderledes tøvende med at åbne en loyalitetsklub.

Men det blev der lavet om på, da restaurantkæden opnåede sin version af en loyalitetsklub, da Club Jensen’s i december 2014 gik i luften.

Her et år efter åbningen har detailfolk.dk interviewet restaurantkæden for at høre, hvordan det går med loyalitetsklubben. Og det går fremragende ifølge kommunikationsdirektør hos Jensen's Bøfhus, Morten Bo Madsen.

- I skrivende stund har vi 180.000 medlemmer i Danmark og 40.000 i Sverige, hvor Club Jensen’s endnu er ny, fortæller Morten Bo Madsen på spørgsmålet om, hvor mange medlemmer Club Jensen’s har i forhold til det estimerede, da klubben åbnede.

LÆS OGSÅ: Shitstorm koster Jensen's Bøfhus millioner

Sådan adskiller Club Jensen's sig

Målet med Club Jensen’s er at øge brandloyalitet og engagement hos kædens gæster ved at give dem endnu flere gode grunde til at besøge Jensen's Bøfhus.

- Vores loyalitetsklub tager udgangspunkt i vores gæster og deres ønsker og behov. Alt i Club Jensen’s er designet ud fra et gæstesynspunkt - og ikke ud fra os som virksomhed. Vi justerer og fornyer løbende, så vi hele tiden rammer det, vi kan se, vores gæster sætter pris på, forklarer kommunikationsdirektøren til detailfolk.dk.

På flere områder adskiller Club Jensen's sig fra andre loyalitetsprogrammer.

- Vi adskiller os for eksempel med tilknyttede koncepter som ’Happy Sunday’ og ’Movie Days’. Medlemmerne kan via vores app nemt følge med i alle de aktuelle tilbud og se, hvor mange point de har opsparet, både via besøg i restauranter, og når de har købt udvalgte produkter fra Jensen’s Køkken i detailhandlen.

LÆS OGSÅ: Vinder: Derfor er vi Danmarks bedste kundeklub

Alt skal være online

- Hvorfor skulle Club Jensen's have en app?

- App’en er ligesom Club Jensen’s ét af en lang række tiltag og en del af den fornyelse, restaurantkæden med 25 års succes og cirka 6 millioner årlige gæster i disse år gennemgår. Med app’en er vi nemt i kontakt med vores gæster, uanset hvor de er. Desuden er de fleste trætte af klubkort i pungen. Derfor holder vi alt online, så det er enkelt og nemt for gæsterne, forklarer Morten Bo Madsen.

- Hvad er I især godt tilfreds med angående Club Jensen’s?

- At vi har formået at skabe en klub, som vores gæster er rigtig glade for. Vi har foretaget en tilfredshedsmåling med 23.000 besvarelser, hvor gæsterne giver Club Jensen’s 8,2 på en skala fra 1-10. Vi kan også – især på de sociale medier – se, at en meget stor del af Club Jensen’s-medlemmerne er aktive og engagerede. Begge dele viser os, at medlemmerne er tilfredse med Club Jensen’s.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD