Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Matas: Club Matas er en win-win

Foto: detailfolk.dk



Fokus på kundeklubber

I forbindelse med offentliggørelsen af Danmarks bedste kundeklub den 2. november sætter detailfolk.dk før, under og efter offentliggørelsen fokus på kundeklubber i den danske detailbranche.

Du kan indtil videre læse artiklerne (med den nyeste nederst):

Stor undersøgelse om kundeklubber med klar vinder – og taber

Her er Danmarks bedste kundeklub

Vinder: Derfor er vi Danmarks bedste kundeklub

Derfor nærmer Ikea sig én million medlemmer af kundeklub

Sådan vendte Imerco Kähler-shitstorm til hitstorm

Torsdag den 26 november 2015 kl. 09:54 af: Søren Duran Duus - 0

Materialistkæden bag Danmarks største kundeklub giver et indblik i, hvordan kæden er vokset med raketfart siden etableringen for fem år siden.

Selvom Danmarks største kundeklub, Club Matas, med knap 1,6 millioner medlemmer ikke blev rangeret som en samlet vinder, da et forskningsprojekt på Copenhagen Business School (CBS) først på måneden offentliggjorde landets bedste loyalitetsklub, så er der ingen tvivl om, at Club Matas er et guldæg for Matas på et mere og mere konkurrencepræget marked for kosmetikprodukter.

Således bliver Club Matas konstant fremhævet, når den store børsnoterede materialistkæde fremlægger kvartalsregnskaber, udtaler sig, sender pressemeddelelser, sælger skønhedsprodukter eller i andre sammenhæng gør opmærksom på sig selv.

Sådan foregik det også i sidste uge, da administrerende direktør Terje List i forbindelse med præsentationen af resultatet for 2. kvartal konstaterede, at selvom væksten udebliver på nogle produktområder, har Matas fortsat en solid indtjening med et driftsresultat i kvartalet på 104 millioner kroner ud af en omsætning på 783 millioner kroner. Blandt andet takket være kædens kendte kundeklub.

LÆS OGSÅ: Derfor nærmer Ikea sig én million medlemmer af kundeklub

Derfor en win win-situation

Detailfolk.dk har interviewet Matas’ informationschef, Henrik Engberg Johannsen, som led i redaktionens fokus på kundeklubber (se faktaboks).

- Club Matas er meget værdifuld for Matas, og der er tale om en win win-situation, hvor både forbrugerne og Matas har store fordele af interaktionen. Der bliver løbende foretaget diverse eksterne og interne tilfredshedsundersøgelser i relation til Club Matas. Alle resultater viser en meget høj tilfredshedsgrad hos medlemmerne, fortæller Henrik Engberg Johannsen.

Eksempelvis har det anerkendte analysebureau Yougov i ugerne 40 og 41 gennemført en tilfredshedsundersøgelse via 1.531 interviews af kvinder i alderen 15 til 65 år. Resultatet viser, at 84 procent angiver at være ’tilfredse’ eller ’meget tilfredse’ med deres medlemskab.

- Henrik Engberg Johannsen, hvad er Club Matas’ største styrke set fra kædens side?

- Klubben giver os en unik indsigt, som gør, at vi på tværs af alle vores kommunikationskanaler kan involvere og motivere vores kunder i forhold til de varer og aktiviteter, som har deres særlige interesse. Ved i stigende omfang at kommunikere med medlemmerne på individuel basis sikrer vi en endnu højere grad af relevans for det enkelte medlem. Målet er højere loyalitet og øget vækst i medlemmernes købsfrekvens og basketsize, svarer informationschefen.

LÆS OGSÅ: Sådan vendte Imerco Kähler-shitstorm til hitstorm

Mere end kosmetikprodukter

Som detailfolk.dk skrev onsdag, har Club Matas netop udvidet med en partner, som betyder, at klubmedlemmer nu også har mulighed for at optjene point, når de køber musik hos musik.dk.

Det oplagte spørgsmål er derfor, hvad Club Matas’ største styrke er set fra medlemmernes side.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD