Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kundeklubber: Sådan får butikker vækst

Arkivfoto
Foto: detailfolk.dk



Fokus på kundeklubber

I forbindelse med offentliggørelsen af Danmarks bedste kundeklub den 2. november sætter detailfolk.dk før, under og efter offentliggørelsen fokus på kundeklubber i den danske detailbranche.

Du kan indtil videre læse følgende artikler (med den nyeste nederst):

Stor undersøgelse om kundeklubber med klar vinder – og taber

Her er Danmarks bedste kundeklub

Vinder: Derfor er vi Danmarks bedste kundeklub

Derfor nærmer Ikea sig én million medlemmer af kundeklub

Monday den 9 November 2015 kl. 09:29 - Kilde: Finans

Danske butikker spilder kostbare kundeinformationer og halter meget bagud i forhold til andre nordiske lande, påpeger to eksperter.

- Butikkerne tænker ikke på kunden, de tænker på sig selv. De vil gerne have informationer om mig, når jeg handler, men de tænker ikke på at gøre livet lettere for kunden. Det nye paradigme, de er nødt til at tage højde for, hvis de vil have vækst.

Sådan siger Per Østergaard Jacobsen til erhvervsmediet Finans.

Udover at være projektleder for et for nylig offentliggjort forskningsprojekt om loyalitetsklubber i den danske detailbranche, som er blevet til via et samarbejde på tværs af institutter på CBS, er Per Østergaard Jacobsen ekstern lektor ved CBS inden for blandt andet Performance Management in Marketing.

LÆS OGSÅ: Stor undersøgelse om kundeklubber med klar vinder – og taber

Dansk detailhandel halter efter

75 procent af danskerne er medlem af en kundeklub, og i gennemsnit har de danske medlemmer kort til tre-fire forskellige loyalitetsklubber. Butikkerne kan omsætte medlemskaberne til en guldgrube af viden om kunderne, men det kommer hverken virksomhederne eller forbrugerne til gode ifølge det omfattende forskningsprojekt om loyalitetsklubber.

Virksomhederne overser nemlig, at en kunde i en loyalitetsklub ikke nødvendigvis er loyal med sin pengepung. Derfor vinder butikkerne heller ikke på ordningerne, mener Nikolaj Nørgaard, som er dansk direktør for konsulentvirksomheden Kaplan og ekspert i loyalitetsprogrammer, skriver Finans.

Selvom mange virksomheder sporadisk samler data op, bruger de den ikke systematisk til at lokke kunderne tilbage i butikken med målrettede tilbud. Dermed halter den danske detailhandel væsentligt bagud, når man sammenligner med blandt England og de nordiske nabolande, siger Nikolaj Nørgaard til Finans.

Det skyldes blandt andet, at Danmark traditionelt har haft en mere restriktiv lovgivning om brug af tilgift og ingen tradition for kuponer, der kan lokke kunderne tilbage til det næste køb.

Detailfolk.dk sætter for tiden fokus på kundeklubber (se faktaboks).

Vinder: Derfor er vi Danmarks bedste kundeklub

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD