Stor undersøgelse: Her er Danmarks bedste kundeklub
Om Forbrugsforeningen
Forbrugsforeningen har 280.000 kortholdere fordelt på 208.000 medlemsfamilier.
Man skal være medlem af en faglig organisation som eksempelvis Danmarks Lærerforening, Politiforbundet, DJØF, HK eller Dansk Sygeplejeråd for at være medlem af Forbrugsforeningen.
Hovedparten af Forbrugsforeningens medlemmer er højtuddannede og vellønnede kvinder 40+ bosiddende i de større byer.
Et årligt kontingent koster 132 kroner.
Kilde: Forbrugsforeningen
Et forskerteam på Copenhagen Business School har fundet en klar vinder blandt 10 store, danske loyalitetsklubber.
Vinderen af Danmarks bedste kundeklub er Forbrugsforeningen.
Sådan lød det mandag middag, da et forskerteam på Copenhagen Business School (CBS) offentliggjorde resultatet af et omfattende forskningsprojekt om loyalitet i danske virksomheder.
Det skete på en konference på CBS, hvor omkring 250 personer var mødt op.
Projektet er baseret på 275.000 danske klubmedlemmer og kortholdere fra 10 loyalitetsklubber, herunder Club Matas, Ikea Family, Imerco+, Coop-Kortet og H&M Club, og har haft til formål 'at tage temperaturen’ på danske loyalitetsklubber, kundeklubber og bonuskort anno 2015 for at finde ud af, hvordan de virker på forbrugerne.
Og her er Forbrugsforeningen altså klart bedst ifølge CBS-undersøgelsen.
- Vi er naturligvis meget stolte af at have vundet, fordi vi i mange år har arbejdet målrettet på dette. Vi har i lang tid vidst, at vi var bedst, men nu har vi endelig dokumentation for det, hvilket vi er meget tilfredse med, da vi nu står stærkere over for vores 4500 partnere fordelt på over 2000 CVR-numre, siger Finn Borgquist, administrerende direktør i Forbrugsforeningen, i en kommentar til detailfolk.dk.
Forbrugsforeningen har 280.000 kortholdere fordelt på 208.000 medlemsfamilier.
LÆS OGSÅ: Stor undersøgelse om kundeklubber med klar vinder
Fokus på kundeklubber
Ifølge forskerteamet på CBS, som består af Torsten Ringberg, Mogens Bjerre, Eric Bentzen, Niels B. Lassen og projektleder Per Østergaard Jacobsen, er undersøgelsen om loyalitetsklubber formentligt den mest omfattende undersøgelse nogensinde af loyalitetsklubber ikke bare i Danmark, men i hele verden.
Loyalitets-konferencen på CBS, som slutter mandag klokken 16, holdes i samarbejde med CBS, Hjaltelin Stahl Direct, Kromann Reumert, Oracle Marketing Cloud og Stroederalton med Coop, Forbrugsforeningen, Imerco og Sportmaster som partnere.
Detailfolk.dk sætter i den kommende tid fokus på kundeklubber, hvor redaktionen blandt andet bringer et opfølgende interview med Forbrugsforeningen som vinder af Danmark bedste kundeklub 2015.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Detailkæder misforstår ideen med kundeklubber
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter