Zalando tjener flere penge trods udfordringer
I årets andet kvartal løftede Zalando driftsresultatet markant, selvom kunderne holdt igen. Nye tiltag skal styrke væksten.
En af de helt store spillere på nettet, Zalando, kan glæde sig over et driftsresultat på 144,8 millioner euro for årets andet kvartal.
Det er en stigning på 87 procent i forhold til samme periode sidste år.
Salget kunne dog ikke følge med indtjeningen og gik faktisk en smule tilbage til 2,6 milliarder euro. Det skyldes blandt andet svære markedsvilkår for detailbranchen, lyder forklaringen i en pressemeddelelse.
En række nye tiltag skal være med til at styrke væksten i Zalando.
- Vi investerer i områder som historiefortælling og teknologi, der vil booste fremtidig vækst, siger Robert Gentz, en af de adm. direktør i Zalando.
Direktøren fremhæver især et værktøj, som ved hjælp af kunstig intelligens kan løse et problem, som alle modebutikker på nettet slås med.
- Vores nye størrelse og pasformsværktøj vil gøre indkøbsoplevelsen endnu bedre. Dette værktøj hjælper kunder med at finde den perfekte pasform før levering. Dette er virkelig spændende, da det viser, hvordan en af kerneudfordringerne inden for mode-e-handel kan løses i stor skala, siger Robert Gentz.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops