Zalando tester vildt retur-koncept
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Nu forsøger netgiganten Zalando at sætte helt nye standarder for returnering af varer. Kunderne behøver næsten ikke røre en finger.
I øjeblikket afprøver Zalando et nyt retur-koncept i samarbejde med PostNord. Det skriver netbutikken i en pressemeddelelse.
Servicen går under navnet ‘Instant Returns’ og giver netbutikkens kunder mulighed for at bestille direkte afhentning af returvarer på hjemmeadressen eller på arbejdet inden for bare en time - helt gratis. Indtil videre gælder tilbuddet dog kun i Stockholm.
- Mange netbutikker fokuserer kun på levering af pakker, men vi ser behovet for at tilbyde services, der går ud over dette. For at kunne give vores kunder den bedst mulige løsning, skal vi fortsætte med at gøre shopping-oplevelsen så nem, bekvem og ukompliceret som muligt, siger Kenneth Melchior, Nordic Cluster Head hos Zalando, i pressemeddelelsen.
Ifølge Børsen er det ikke utænkeligt, at konceptet også kommer til Danmark.
Bekvemmelighed er vigtigt
I testperioden kan Zalando-kunder bestille afhentning af returvarer fra morgen til aften. Når anmodningen er sendt via hjemmesiden, sørger PostNord for at sætte en fragtmand på opgaven og hente pakken på det aftalte tidspunkt.
Hvis det skal gå stærkt, kan afhentningen ske inden for en time. Ellers er det muligt at bestille en aftale fire dage frem.
- Bekvemmelighed er et centralt element i kunderejsen, og Zalando har virkelig forstået vigtigheden af en ukompliceret service. Vilkårene for levering of returnering af pakker er blevet essentielle elementer med direkte indflydelse på købsadfærd og loyalitet, siger Håkan Ericsson, CEO hos PostNord, i pressemeddelelsen.
- Ifølge PostNords årlige onlinehandelsrapport for 2016 mener mere end 90 procent af svenskerne at klare og nemme returneringsprocesser er vigtige faktorer i forhold til at vælge onlinebutikker, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende