Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Zalando tester vildt retur-koncept





Tuesday den 9 May 2017 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Nu forsøger netgiganten Zalando at sætte helt nye standarder for returnering af varer. Kunderne behøver næsten ikke røre en finger.

I øjeblikket afprøver Zalando et nyt retur-koncept i samarbejde med PostNord. Det skriver netbutikken i en pressemeddelelse.

Servicen går under navnet ‘Instant Returns’ og giver netbutikkens kunder mulighed for at bestille direkte afhentning af returvarer på hjemmeadressen eller på arbejdet inden for bare en time - helt gratis. Indtil videre gælder tilbuddet dog kun i Stockholm.

- Mange netbutikker fokuserer kun på levering af pakker, men vi ser behovet for at tilbyde services, der går ud over dette. For at kunne give vores kunder den bedst mulige løsning, skal vi fortsætte med at gøre shopping-oplevelsen så nem, bekvem og ukompliceret som muligt, siger Kenneth Melchior, Nordic Cluster Head hos Zalando, i pressemeddelelsen.

Ifølge Børsen er det ikke utænkeligt, at konceptet også kommer til Danmark.

Bekvemmelighed er vigtigt

I testperioden kan Zalando-kunder bestille afhentning af returvarer fra morgen til aften. Når anmodningen er sendt via hjemmesiden, sørger PostNord for at sætte en fragtmand på opgaven og hente pakken på det aftalte tidspunkt.

Hvis det skal gå stærkt, kan afhentningen ske inden for en time. Ellers er det muligt at bestille en aftale fire dage frem.

- Bekvemmelighed er et centralt element i kunderejsen, og Zalando har virkelig forstået vigtigheden af en ukompliceret service. Vilkårene for levering of returnering af pakker er blevet essentielle elementer med direkte indflydelse på købsadfærd og loyalitet, siger Håkan Ericsson, CEO hos PostNord, i pressemeddelelsen.

- Ifølge PostNords årlige onlinehandelsrapport for 2016 mener mere end 90 procent af svenskerne at klare og nemme returneringsprocesser er vigtige faktorer i forhold til at vælge onlinebutikker, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Zalando vil åbne fysiske butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD