Zalando køber selskab bag virtuelle prøverum
De store modegiganter på nettet har især en bestemt udfordring. Den forsøger Zalando nu at løse gennem opkøb af tech-virksomhed.
Selvom alle de store tøjbutikker på nettet har grundige guides, der hjælper kunderne med at bestille trøjer og bukser i de rigtige størrelser, så er det ikke helt som at have fysiske prøverum til rådighed.
For at gøre kundeoplevelsen bedre på nettet har modeplatformen Zalando netop opkøbt softwarevirksomheden Fision, som har udviklet en løsning, der kan hjælpe kunderne med at prøve tøj virtuelt.
Gennem en app, der blandt andet virker som en kropsscanner, kan brugerne få et mere præcist indtryk af pasform og størrelse.
- Vi er konstant på udkig efter nye teams og teknologier, der kan hjælpe os med at give vores kunder den bedste oplevelse, siger Jim Freeman. Han er Chief Technology Officer hos Zalando.
- Vi vil fortsætte med at investere i at styrke den tekniske side af Zalando i bestræbelserne på at blive førstevalget, når det gælder modeindkøb i hele Europa, fortsætter han.
Samtidig er det meningen, at de forskellige modebrands skal drage nytte af den data, kunderne af skaber, når de bruger teknologien fra Fision. Det kan give en dybere forståelse af, hvor godt deres varer passer målgruppen.
Danske Anders Holch Povlsen - ejer og topchef i Bestseller - har en større ejerandel i Zalando. Han kan glæde sig over, at forventningerne til regnskabsåret netop er blevet opjusteret. Toplinjen ventes at gå frem med 20-22 procent (tidligere 15-20 procent), mens resultatet af driften også står til at stige betydeligt.
LÆS OGSÅ: Kunder skriger efter en særlig del af sortimentet: Zalando reagerer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops