Kunder skriger efter en særlig del af sortimentet: Zalando reagerer
Stigende efterspørgsel har fået modegiganten Zalando, der har Anders Holch Povlsen som storaktionær, til at satse på bæredygtig mode.
Modegiganten Zalando oplever lige nu en massiv interesse for bæredygtige produkter.
Blandt de mange kunder, som klikker forbi Zalando, ender 40 procent med at lægge bæredygtuge produkter ned i den digitale indkøbskurv. Det er mere end en fordobling i forhold til begyndelsen af året.
For at holde trit med efterspørgslen bliver sortimentet på det bæredygtige område udvidet markant, så det fremover tæller over 60.000 varer. Tidligere havde kunderne blot 27.000 varer at vælge imellem, skriver Zalando i en pressemeddelelse.
- Vi har oplevet ekstraordinær vækst i efterspørgslen på mere bæredygtig mode siden starten af året, siger Rubin Ritter, Zalandos co-CEO. Han fortsætter:
- Ifølge en ny intern undersøgelse, giver 34 procent af vores kunder udtryk for, at bæredygtighed er blevet vigtigere for dem som følge af coronapandemien. Med denne stigende interesse for bæredygtighed for øje er der et behov og momentum for forandring, og der er brug for, at modebranchen ændrer sig.
Tidligere på året lancerede Zalando desuden en afdeling for second hand-tøj, som dog i første omgang ikke er tilgængelig for danske kunder.
Meldingen om satsningen på bæredygtighed kommer i halen på en opjustering af forventningerne til hele regnskabsåret. Ifølge Ritzau sigter Zalando efter en toplinje-vækst på 20-22 procent (tidligere 15-20 procent), mens resultatet af driften også står til at stige betydeligt.
Danske Anders Holch Povlsen - ejer og topchef i Bestseller - har en større ejerandel i Zalando.
LÆS OGSÅ: Millioner af nye kunder strømmer til Zalando - men aktien falder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter