Webinar sætter fokus på fremtidens detail
Et gratis online seminar giver interesserede mulighed for at blive klogere på den detailvirkelighed, de skal konkurrere i fremadrettet.
Nu kan man blive klogere på fremtidens detailhandel hjemme fra sofaen.
Med et gratis online webinar vil SmartLearning give deltagerne mulighed for at blive klogere på den detailvirkelighed, som virksomhederne befinder sig i netop nu og skal agere i fremadrettet. Samtidig er webinaret dog også tænkt som en måde at sætte fokus på mulighederne for at læse videre online.
- Det er hovedsageligt henvendt til potentielle studerende, men alle er velkomne, siger Peter Skjold Mogensen, der er adjunkt på CPHbusiness og samtidig underviser på SmartLearning i AU Retail.
Han regner da også med, at der er en kædechef eller to, der logger på og følger undervisningen.
- Det kan være for at blive klogere på udviklingen i branchen eller fordi de overvejer på sigt at tilmelde nogle ansatte til de uddannelser, vi har, siger Peter Skjold Mogensen.
Og tanken er, at man i løbet af den time, som kurset varer, skal komme bredt rundt om udviklingen i detailbranchen.
- Vi kommer ind på, hvad der skaber den udvikling, vi er i nu, og hvordan man som virksomhed kan rette sig ind. Vi kommer ind på e-handel, kunders adfærd og konceptstyring, det vil sige butikkernes evne til at tilpasse sig markedet, forklarer Peter Skjold Mogensen.
Tilpasset skæve arbejdstider
SmartLearning tilbyder akademi- og diplomuddannelser som fjernstudie i et forsøg på at ramme de studerende, der kan have svært ved at passe en uddannelse ind i et ellers travlt program. Ideen er, at man med fjernstudiet selv kan disponere sin tid. Noget, der kan være særlig relevant for folk i detailbranchen, der har skæve arbejdstider.
LÆS OGSÅ: Ny online akademiuddannelse til detailansatte
Og de skæve arbejdstider i branchen spiller også ind på tidspunktet for det gratis webinar. Det er nemlig lagt onsdag aften kl. 20, så flere kan nå at deltage.
Selvom seminaret foregår online, vil der være rig mulighed for at komme til orde og give sin mening til kende, forklarer Peter Skjold Mogensen.
Han står selv for undervisningen og vil forsøge at inddrage folk ved blandt andet at lave små afstemninger og fælles brainstorming undervejs. Her har deltagerne mulighed for at deltage via en chatfunktion, men de kan også løfte en online pegefinger og få taletid.
Indtil videre har mere end 40 tilmeldt sig, men der er intet loft for tilmeldinger, da der er ubegrænset plads i det virtuelle klasselokale.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops