Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Utrygge kunder får stor kæde til at skrue op for servicen

Foto: detailfolk.dk



Utrygge kunder får stor kæde til at skrue op for servicen

Den administrerende direktør, Andreas Holm.

SPORTMASTER

Har 80 danske butikker, mens Rezet Sneaker Store, der bliver drevet af samme selskab, har syv butikker.

Den samlede omsætning lyder på godt en milliard kroner.

I 2019 udgjorde online salg godt 20 % af den samlede omsætning i Sportmaster. Ved udgangen af året forventes det tal at være højere.

Monday den 9 November 2020 kl. 09:43 af: Kristian Holgersen

Mange forbrugere er utrygge ved at handle i fysiske butikker, lyder det fra stor dansk kæde, som nu indfører personlige åbningstider.

Årets sidste måneder plejer at være travle i detailhandlen, hvor både julen og black friday er med til at fylde godt op i butikkerne.

Sådan bliver det muligvis også i år, men på grund af coronakrisen bliver det heller ikke helt, som det plejer at være. Mange forbrugere er utrygge ved at møde op i fysiske butikker - særligt når der er udsigt til trængsel og alarm.

Det har fået Sportmaster til at skrue op for sin kundeservice og endda indføre personlige åbningstider.

- I de kommende måneder vil vores butikschefer og personalet i Sportmaster gøre det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i butikkerne uden for de travle perioder. Det kan være både før eller efter normal åbningstid, siger Andreas Holm. Han er kædens administrerende direktør.

Kunder kan ringe ind på en særlig hotline og få tilrettelagt et besøg i en af kædens fysiske butikker eller en handel på nettet. 

Ekstra bemanding online

Ifølge en undersøgelse, som YouGov har foretaget for Sportmaster, er 60 procent af forbrugerne mere utrygge i de fysiske butikker, mens 12 procent i høj grad føler sig utrygge.

Derfor er det næppe overraskende, at 52 procent forventer at klare mindst halvdelen af årets juleindkøb på nettet.

- Vi er helt gearet til at varetage stigende online-handel. Vi har investeret i e-handel og har logistikken på plads, siger Andreas Holm, som også understreger, at kunderne skal have de samme tilbud online og i butikkerne.

Samtidig får kunderne på nettet mulighed for at ringe ind efter hjælp.

- Vi har sat ekstra bemanding på, så vi kan hjælpe forbrugere med spørgsmål om alt fra størrelser, modeller og levering, sådan at vi servicemæssigt ligestiller de der bruger butikken og sportmaster.dk, siger Andreas Holm.

LÆS OGSÅ: Vicedirektør i Sportmaster stopper: - Forza nye udfordringer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD