Topchef kalder årets black friday for en triumf
Afstemning
Med alle salgstallene lagt sammen kan topchefen for Power nu gøre status over black friday, som blev endnu større end sidste år.
Den netop overståede black friday-kampagne endte med at blive et større brag end sidste år hos Power.
Over weekenden har elektronikkæden lagt alle salgstallene sammen i et foreløbigt regnskab, hvor omsætningen stiger med 15 procent i forhold til 2021-kampagnen.
Væksten er opnået midt i en tid, hvor inflation og usikre fremtidsudsigter gør det svært at trække kunderne til truet. Derfor er den adm. direktør i Power, Jesper Boysen, da også ovenud tilfreds.
- Triumf. Det er det bedste ord, der beskriver følelsen her i Power lige nu, siger han i en pressemeddelelse.
- Det er ingen hemmelighed, at alle i branchen – og også her i Power - var både spændte og halvbekymrede, inden årets Black Friday blev skudt i gang. Men hold nu op, hvor er alle bekymringer blevet gjort til skamme, siger Jesper Boysen.
Et længere stræk
Power har kørt sin black friday-kampagne i to uger. At strække udsalget over en længere periode har vist sig at være en god strategi, mener direktøren.
- Vi har drypvist kunnet levere slagtilbud efter slagtilbud i perioden op til selve Black Friday her den 25. november - hvor vi i øvrigt også er gået frem i forhold til sidste år, siger han og fortsætter:
- Vi vidste ikke på forhånd, om gassen ville gå af ballonen, inden vi nåede frem til selve dagen – men det har den på ingen måde gjort, siger Jesper Boysen.
Kunderne har især købt varer i mellemklassen, mens luksusvarerne har været i lidt mindre kurs. Det skyldes krisen, lyder vurderingen
Blandt de mest populære varer har været airfryers, høretelefoner og spillekonsoller. Men kunderne har også købt masser af hvidevarer, mobiltelefoner og tv-skærme.
LÆS OGSÅ: Topchef ser varehus som en manifestation af Powers ambitionsniveau
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops