Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Top- og bundlinjen banker i vejret hos elektronikkæden Power, som ikke er færdige med at opføre nye varehuse.
På ganske kort tid har elektronikkæden Power lagt næsten halvanden milliarder kroner til omsætningen, som i 2021 endte på 3,4 milliarder.
Det fremgår af det netop offentliggjorte årsregnskab, hvor der for andet år i træk også er sorte tal på bundlinjen. En pæn del af overskuddet på 132 millioner kroner kan dog forklares med skatteforhold.
- Udbruddet af coronavirus påvirkede også 2021 i høj grad. Året startede med, at alle butikker blev holdt lukket efter myndighedernes ordre. I denne periode viste Power igen god omstillingsevne og opnåede et højt salg gennem salg fra netbutikken, som blev hentet uden for de lukkede butikker, fremgår det af årsrapporten.
Power fortsatte i 2021 sin ekspansion med to nye varehuse, og kæden tæller nu 21 varehuse. Men det tal bliver højere i løbet af 2022.
Mens Power med egne ord har fokus på lønsom drift, så spænder det ikke ben for ekspansionsplanerne. Tværtimod.
- Selskabet forventes de efterfølgende år at udvide kæden Power med flere butikker, hvilket vil bidrage til at stabilisere en lønsom drift, skriver ledelsen i årsrapporten. De fortsætter:
- Power-kæden forventer i regnskabsåret 2022 og de kommende år at vinde store markedsandele på alle produktgrupper.,skriver ledelsen i årsrapporten.
LÆS OGSÅ: Jesper Boysen kan blive nødt til at hæve priserne i Power
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Flytter produktionen hjem fra Kina
Færre forhandlere og digitalt fokus banker gang i salget
Stor ændring på dagligvaremarkedet hænger ved
Flügger præsenterer to nye navne i de øvre lag
Coop svarer igen med omfattende prisprogram
Tabsramt kæde i Lars Larsen Group åbner flere steder i landet
Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Salling Group forlænger prisloftet
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops