Topchef i Power: Sådan blev vores forretning en succes
Elektronikkæden Power har udviklet sig enormt siden starten i 2015. Nu øser direktøren ud af sine erfaringer.
På meget kort tid er Power blevet en markant spiller på markedet for elektronik. Eventyret startede for to år siden med åbningen af en netbutik - i dag tæller forretningen også fem fysiske butikker over hele landet, mens endnu flere er på tegnebrættet.
En væsentlig årsag til Powers hurtige udvikling er deres omnichannel-strategi, som forbinder alle dele af virksomheden - både netbutikken, de fysiske butikker og tilstedeværelsen på sociale medier. Det fortæller direktør Jesper Boysen i et interview med Dansk Erhverv, hvor han øser af sine erfaringer.
- Det er vigtigt for os, at vi taler det samme sprog til kunderne – uanset om det er på vores webshop, i en af vores forretninger eller på Facebook. Kunden skal have den samme positive oplevelse, siger han til Dansk Erhverv og fortsætter:
- Et eksempel er vores prisføring, hvor vi er fuldstændig transparente. Vores priser er de samme, så kunden ikke oplever forskellige priser på den samme vare. De fleste kunder bryder sig ikke om at skulle gøre opmærksom på, at varen er billigere på nettet.
Samtidig satser Power størstedelen af sine ressourcer på at fange kundernes opmærksomhed online fremfor at reklamere på tv og i trykte medier. Det handler om at gøre kommunikationen relevant i en tid, hvor internettet øger konkurrencen og gør forbrugerne mindre loyale, lyder det fra direktøren.
Selvom der er fuld fart på forretningen, så landede Power et underskud på 132 mio. kroner i regnskabet for 2015.
- Men vi får et boom i 2017, hvor vi åbner mellem seks og ti varehuse, så der er fuld damp på. Men vi melder kun ud, når der er underskrevne lejekontrakter, sagde Jesper Boysen tidligere på året til Børsen.
LÆS OGSÅ: Power lider trecifret milliontab efter første år
Læs hele artiklen på Dansk ErhvervFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops