Topchef i B&O: Vi kan vokse med færre butikker
Stadig færre multibrand-butikker har produkter fra B&O på hylderne. Det handler ikke om antallet, lyder det fra topchefen.
I sommer kaldte en lettere paf topchef for Power - Jesper Boysen - det for “ubegribeligt”, at elektronikkæden ikke kunne beholde produkter fra Bang & Olufsen i sortimentet.
Samarbejdet med Power er ikke det eneste, som Bang & Olufsen har valgt at sløjfe, skriver Børsen. Antallet af multibrand-butikker, der har en aftale med den ikoniske virksomhed fra Struer, er faldet med 108 til 2.990 i de første dele af regnskabsåret.
- Jeg er ikke så fokuseret på det præcise antal, men vi kan vokse med færre butikker, siger Kristian Teär til Børsen. Han er adm. direktør i Bang & Olufsen.
- Det handler om at følge strategien i butikkerne og i forhold til det, vi er i gang med at bygge op med vores partnere, fortsætter han.
Salget går frem
I regnskabsårets andet kvartal kunne Bang & Olufsen notere en salgsvækst på 10,5 procent, mens resultatet endte i et minus på 12 millioner kroner, hvilket er en klar forbedring sammenlignet med underskuddet på 60 millioner på samme tid sidste år.
- Generelt er vi tilfredse med resultaterne i andet kvartal, siger Kristian Teär i en kommentar til delårsregnskabet.
- Som kommunikeret i vores meddelelse i december, leverede vi et positivt EBIT samt tocifret vækst for andet kvartal i træk. Resultaterne var primært drevet af stærk eksekvering på vores strategiske prioriteter, succesfulde produktlanceringer og større kundeefterspørgsel på produkter til hjemmet, siger han.
Bang & Olufsen forventer en omsætning for hele året på 2,3 til 2,5 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Dedikerede butikker tænder igen for væksten i B&O
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Søskendepar taber på kendte tøjkæder: - Længden af krisen er uvis
Nye tal: Coronakrisen gnaver af ledernes lønstigning
Erhvervsminister afviser opfordring fra oprørte butikker
Offensive Power er klar med ny vækststrategi
Georg Jensen får en rutineret detailprofil som topchef
Nødløsning blev en kæmpe succes i handelsby
Salling Group kommer med en appel til alle medarbejdere
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Søskendepar taber på kendte tøjkæder: - Længden af krisen er uvis
Nye tal: Coronakrisen gnaver af ledernes lønstigning
Erhvervsminister afviser opfordring fra oprørte butikker
Offensive Power er klar med ny vækststrategi
Georg Jensen får en rutineret detailprofil som topchef
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår