Top 10: Disse varemærker taler de unge mest om
En dagligvarekæde klemmer sig akkurat ind i top 10 på listen over de varemærker, som ungdommen taler mest om.
Ikke overraskende har de unge forbrugere i alderen 18 - 34 år tv-serier og sodavand på hjernen. Det viser en ny undersøgelse fra YouGov.
Men igen i år har en dagligvarekæde fundet plads i top 10 over de varemærker, som de unge taler mest om. Der er tale om Rema 1000. Sammen med H&M er de alene om at repræsentere detailbranchen.
Førstepladsen går til streamningtjenesten Netflix med en såkaldt Word of Mouth-score (WOM) på 66,3 procent. Mobilepay (61,4) og Facebook (58) kommer ind på de næste pladser.
Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer. WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.
Disse varemærker taler forbrugere fra 18-34 år mest om
- Netflix (WOM-score: 66,3)
- Mobilepay (61,4)
- Facebook (58)
- HBO Nordic (55,8)
- Viaplay (54,3)
- Coca Cola (53,5)
- H&M (52,8)
- Tesla (52,7)
- Spotify (51,8)
- Rema 1000 (49,5)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops