Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Top 10: Disse varemærker taler de unge mest om

Foto: Colourbox




Monday den 24 September 2018 kl. 11:22 af: Kristian Holgersen

En dagligvarekæde klemmer sig akkurat ind i top 10 på listen over de varemærker, som ungdommen taler mest om.

Ikke overraskende har de unge forbrugere i alderen 18 - 34 år tv-serier og sodavand på hjernen. Det viser en ny undersøgelse fra YouGov.

Men igen i år har en dagligvarekæde fundet plads i top 10 over de varemærker, som de unge taler mest om. Der er tale om Rema 1000. Sammen med H&M er de alene om at repræsentere detailbranchen.

Førstepladsen går til streamningtjenesten Netflix med en såkaldt Word of Mouth-score (WOM) på 66,3 procent. Mobilepay (61,4) og Facebook (58) kommer ind på de næste pladser.

Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer. WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

Disse varemærker taler forbrugere fra 18-34 år mest om

  1. Netflix (WOM-score: 66,3)
  2. Mobilepay (61,4)
  3. Facebook (58)
  4. HBO Nordic (55,8)
  5. Viaplay (54,3)
  6. Coca Cola (53,5)
  7. H&M (52,8)
  8. Tesla (52,7)
  9. Spotify (51,8)
  10. Rema 1000 (49,5)

LÆS OGSÅ: Så mange unge får en fyreseddel i fødselsdagsgave



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD