Tøjkæde trives i usikre tider: Fortsætter vild ekspansion
Et af Bestsellers største mærker åbner butikker på samlebånd og sælger tøj i massevis. De usikre tider giver gode vækstforhold.
Tøjmærket Only trykker sømmet godt og grundigt i bund, skriver Børsen.
Gennem det seneste regnskabsår har Only åbnet 140 butikker, og farten bliver skruet endnu mere op i det kommende år, hvor 180 nye butikker er på vej.
Samtidig er kunderne købelystne. Salget i butikkerne steg med 10-12 procent i foråret, og den samlede omsætning for hele året lyder på 14 milliarder kroner.
- Inflation og usikkerhed om renteforhøjelser og lavere rådighedsbeløb er godt for os. Forbrugere, som er usikre på fremtiden, sparer på indkøb af dyrere ting, ikke på et par jeans til 39 euro, siger topchefen for Only, Finn Poulsen, til Børsen.
Only har i alt omkring 800 butikker og er en del af modekoncernen Bestseller.
LÆS OGSÅ: Bestseller satser på nyt brand: Åbner flere butikker i Danmark
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Vellykket strategi og lukning af ikonisk butik styrker modehus
De fysiske butikker driver salget op hos dansk modebrand
Bestseller vil buldre videre med enorme investeringer
En overrasket Holch Povlsen står med et historisk resultat i Bestseller
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops