Tiktok-glad topchef er målløs over vild åbningsweekend
Den travleste butiksåbning hidtil har slået benene væk under topchefen i Power, som fremhæver indsatsen på det sociale medie Tiktok.
Mens inflations- og energikrisen lægger en dæmper på store dele af detailhandlen, så lykkedes Power med at tænde gevaldigt op under kunderne i fredags, hvor kæden åbnede sin hidtil største butik.
Fra morgenstunde stod 4.000 kunder i kø foran butikken i Ishøj.
Allerede klokken 11 om formiddagen ramte omsætningen 16 millioner kroner, og da den sidste kunde havde forladt stedet, var der kommet 36 millioner i kassen.
Så stort har salget på en åbningsdag aldrig været før. Indtil i fredags havde butikken i Lyngby rekorden med 23,9 millioner kroner.
- Jeg er målløs, skriver Powers adm. direktør, Jesper Boysen, i et opslag på LinkedIn.
- Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen, har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af Power Ishøj, skriver han.
Satsning på Tiktok
Et vigtigt punkt på programmet for åbninsgdagen var et stort Tiktok-event, hvor ti kendte ansigter fra det sociale medie sendte live fra et studie i butikken.
- Perspektiverne i TikTok-showet er så vidtrækkende, skriver Jesper Boysen.
Det er første gang, at Power kobler liveshopping og en fysisk butiksåbning sammen. Endnu har Power ikke fordøjet tal og erfaringer fra Tiktok-satsningen.
- Men jeg kan sige, at vi i løbet af de godt fem timer, som TikTok-showet varede, nåede op på intet mindre end 2,2 millioner likes. Og jeg oplevede rigtig mange (yngre) kunder, som dukkede op i butikken, kun fordi de havde hørt om det på TikTok, skriver Jesper Boysen.
Power har nu 23 danske butikker.
LÆS OGSÅ: Topchef ser varehus som en manifestation af Powers ambitionsniveau
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops