Svensk milliardforretning åbner en fysisk butik i Danmark
Stigende interesse fra danske kunder, som ventes at lægge 250 mio. kroner i 2021, giver en svensk babykoncern mere blod på tanden.
Danske forbrugere køber allerede masser af varer hos den svenske webshop Jollyroom, hvor sortimentet består af baby- og børneprodukter.
Interessen får nu Jollyroom til at styrke satsningen på det danske marked.
Det sker blandt andet med åbningen af en fysisk butik i 2022, som skal være en af de største af sin slags i hele landet, forklarer topchef Mattias Jakobsson til Børsen.
- I begyndelsen etablerer vi én butik i Danmark. Vi skal gå, før vi kan løbe. Den første butik skal være fantastisk, men efter det tilføjer vi muligvis en eller to butikker yderligere. Vi åbner desuden butikker i Oslo og Helsinki, siger han til avisen.
Jollyroom har oplevet en positiv salgsudvikling herhjemme. Alene i 2021 regner den svenske webshop med at omsætte for 250 millioner kroner på det danske marked.
- Vi ser store muligheder for at vinde flere markedsandele i Danmark. I fremtiden skal vi blive endnu bedre til det, der er helt specielt for det danske marked: Danske betalingsmetoder, danske leveringsalternativer, danske produkter, danske højtider osv. står på virksomhedens to-do-liste, siger Mattias Jakobsson i en pressemeddelelse.
Den årlige omsætning i hele Jollyroom lyder på 1,44 milliarder kroner.
Jollyroom blev stiftet i 2009 af Ole Sauer og Terese Fernbring. Ole Sauer var adm. direktør lige indtil foråret 2021, hvor han blev afløst af Mattias Jakobsson.
LÆS OGSÅ: Stifter af storsælgende webshop stopper som adm. direktør
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops