Succesfuld skotøjsmand henter forstærkning udefra
En dansk forretningsmand, som i disse år tjener millioner på salg af sko, har valgt at forstærke direktørholet i jagten på mere vækst.
Selskabet Sports Connection, som sidder på rettighederne til at sælge sko fra det amerikanske mærke Skechers i Norden, udvider nu direktionen.
Allerede fra juli måneds start tiltrådte Brian Bo Knudsen som COO. Han har tidligere været adm. direktør for fodboldklubben Esbjerg og har desuden været Sydbank i adskillige år, skriver Sports Connection i et opslag på LinkedIn.
Foruden den nye direktør i klassen består direktionen nu af CFO Rikke Knudsen og Peter Jørgensen, der både er stifter, ejer og adm. direktør i selskabet.
- Vi oplever en fortsat helt fantastisk udvikling i salget af Skechers på alle vore markeder, skriver Sports Connection på LinkedIN.
- For at understøtte fremgangen og vores planlagte fremtidige vækst, så har vi besluttet at udvide den øverste ledelse og samtidig styrke vores øvrige organisation, skriver selskabet.
Vækst trods færre kunder i butikkerne
Skechers i Norden består af 175 shop-in-shops, 53 konceptbutikker og en lang række eksterne forhandlere.
I 2021 steg omsætningen med 21 procent til 456,5 millioner kroner, mens væksten var endnu større på bundlinjen, hvor overskuddet lyder på 108 millioner før skat - en fremgang på hele 74 procent.
- Vi var i 2021 fortsat ramt af corona med periodevise nedlukninger af butikker i Danmark, Norge og Tyskland, siger Peter Jørgensen, der både er hovedaktionær og adm. direktør for Sports Connection.
- Besøgstallet i butikkerne er fortsat ikke på højde med 2019, men på trods af de omstændigheder har vi været i stand til at øge salget i de fem lande, vi er repræsenteret i. Vi har nået en størrelse, hvor vi har en god platform for yderligere vækst, siger Peter Jørgensen.
LÆS OGSÅ: Skomærke overvinder krise: Går fra afvikling til udvikling
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops