Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Stor ændring på dagligvaremarkedet hænger ved





Torsdag den 18 august 2022 kl. 09:56 af: Kristian Holgersen

De digitale supermarkeder fik et gennembrud under coronakrisen, og forbrugerne ser ud til at beholde de nye indkøbsvaner.

Da coronakrisen skyllede ind over landet fik supermarkederne på nettet pludselig usædvanligt travlt.

Forbrugerne ville gerne undgå at bevæge sig for meget ud og foretræk i stedet at få havregryn, hakkekød og minimælk leveret direkte til døren.

Og de nye vaner hænger ved, viser tal fra E-handelsanalysen, som Dansk Erhverv står bag.

Andelen af forbrugere, som køber dagligvarer på nettet, er stort set på samme niveau som under coronakrisen, og det bliver kaldt opsigtsvækkende af Simon Bjerremann, chefkonsulent og ansvarlig for E-handelsanalysen.

- Den primære barriere mod at handle dagligvarer online er, at forbrugerne er nervøse for kvaliteten, når de ikke selv kan føle varen, siger han.

- Coronakrisen her været med til at give mange forbrugere et lille skub, og så har de oplevet, at kvaliteten er god, og at det samtidig er en tidsbesparende og fleksibel løsning. Derfor fortsætter de. Præcis som tidligere analyser også har vist, siger Simon Bjerremann.

18 procent af forbrugerne køber ugentligt dagligvarer eller måltidskasser på nettet, viser E-handelsanalysen, mens henholdsvis fem og ti procent gør det ugentligt og hver 14. dag. En gruppe på 24 procent handler ind på nettet sjældnere.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com er klar med næste træk i kampen om kunderne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD