Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kunderne holder fast: Dagligvarekæde slår sin egen øko-rekord

Foto: PR



Wednesday den 15 June 2022 kl. 11:39 af: Kristian Holgersen

Markante prisstigninger har ikke fået kunderne til at droppe økologien, lyder det fra dagligvarekæde, hvor salget aldrig har været større.

En tur i supermarkedet er blevet en dyrere fornøjelse end tidligere.

Men prisstigningerne har ikke fået kunderne til at vende de økologiske varer ryggen - i hvert fald ikke i dagligvarekæden Irma.

I årets fem første måneder var 36 procent af det samlede salg af fødevarer økologisk, og det er rekord, skriver Irma i en pressemeddelelse.

- Det viser, hvor vigtig økologien er for Irmas kunder. For dem handler det om at fastholde kvalitet og de værdier, der ligger i de økologiske varer siger kommerciel chef i Irma, Cathrine Holmegaard Aarup.
Kunderne putter dog i stigende grad de lidt billigere varer fra serien Irmas Hverdag i kurven.

Irma satte sidste år som mål at øge salget af økologi og i 2025 blive den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk.

- Da vi lavede den målsætning, så verden meget anderledes ud, men vi har besluttet at holde fast, og vi vil fortsat arbejde for at blive den første supermarkedskæde i verden, hvor økologi udgør over halvdelen af salget, siger Irma-direktør Jan Larsen.

LÆS OGSÅ: Irma starter et samarbejde med kendt tusindkunstner



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD