Irma starter et samarbejde med kendt tusindkunstner
Det har tidligere været opskriften på kundestorm, når butikker sælger designervarer i begrænsede mængder. Nu gør Irma forsøget.
Dagligvarekæden Irma indleder nu et samarbejde Henrik Vibskov, der gennem sin karriere har gjort sig bemærket som både designer, kunstner og trommeslager. Mest kendt er han nok for tøjmærket af eget navn.
Henrik Vibskov har givet de gamle kinasko, som Irma-butikkerne har solgt millioner af siden 1971, et helt nyt design.
Samtidig har han brugt overskydende stof fra sine gamle kollektioner til at lave 40 forskellige slags stofnet. Sammen med hjemmeskoene udgør de en kollektion, som bliver sat til salg i begrænset mængde.
- Kunst hører ikke kun til museer og som haute couture på catwalken, hengemt i glasmontre og for de få. Den skal ind i hverdagen, siger Lise Hørdam, der er marketingchef i Irma.
- Derfor har vi også glædet os meget til at præsentere dette samarbejde med Henrik Vibskov, der er en helt særlig og beundringsværdig kunstner, siger hun.
Kollektionen er at finde i butikkerne fra i dag, mandag d. 30 maj. Prisen for et par kinasko eller et stofnet er 149 kroner.
Ifølge Lise Hørdam bliver samarbejder med kendte kunstnere en fast del af markedsføringen af Irma, som jagter et omdømme som Københavns kvalitetskæde nr. 1, som det hedder i en pressemeddelelse.
Projektet med Henrik Vibskov er udviklet i samarbejdet reklamebureauet Republica og IN SITU, der arbejder med kuratering og formidling af samtidskunst.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter