Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Irma oplever markant ændring i kundernes indkøb





Thursday den 5 May 2022 kl. 06:34 af: Redaktionen

Uden at have brugt ekstra penge på markedsføring har Irma styrket salget af egen vareserie markant.

Den københavnske dagligvarekæde Irma har registreret en tydelig ændring i kundernes indkøbskurve.

Serien af lidt billigere basisvarer - Irmas Hverdag - er steget med 19 procent i april, når man sammenligner med samme måned sidste år.

Fremgangen er sket af sig selv. Irma har nemlig ikke brugt ekstra ressourcer markedsføringen af vareserien.

- Vi kan mærke, at kunderne ændrer adfærd. De store prisstigninger i dagligvarehandelen generelt påvirker også vores kunder. De stiller stadig krav til kvalitet, men de kigger mere på prisen, end de gjorde for bare et par måneder siden siger Jan Larsen i en pressemeddelelse. Han er kædedirektør i Irma.

På grund af efterspørgslen vil Irma give serien mere plads i butikkerne og samtidig udvide med flere varer.

Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer fra dybfrost til personlig pleje-produkter. Heraf er 85 procent økologiske.

LÆS OGSÅ: Coop ruller Irma-aftale ud i alle dagligvarekæderne

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD