Irma oplever markant ændring i kundernes indkøb
Uden at have brugt ekstra penge på markedsføring har Irma styrket salget af egen vareserie markant.
Den københavnske dagligvarekæde Irma har registreret en tydelig ændring i kundernes indkøbskurve.
Serien af lidt billigere basisvarer - Irmas Hverdag - er steget med 19 procent i april, når man sammenligner med samme måned sidste år.
Fremgangen er sket af sig selv. Irma har nemlig ikke brugt ekstra ressourcer markedsføringen af vareserien.
- Vi kan mærke, at kunderne ændrer adfærd. De store prisstigninger i dagligvarehandelen generelt påvirker også vores kunder. De stiller stadig krav til kvalitet, men de kigger mere på prisen, end de gjorde for bare et par måneder siden siger Jan Larsen i en pressemeddelelse. Han er kædedirektør i Irma.
På grund af efterspørgslen vil Irma give serien mere plads i butikkerne og samtidig udvide med flere varer.
Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer fra dybfrost til personlig pleje-produkter. Heraf er 85 procent økologiske.
LÆS OGSÅ: Coop ruller Irma-aftale ud i alle dagligvarekæderne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter