Irma beder kunderne om hjælp til at skille sig mere ud fra mængden
Charlotte Norby har været kædedirektør i Irma siden foråret. Hun kom fra en stilling som adm. direktør for Løgismose Meyers.
Gennem en ny kampagne vil Irma have aktiveret kunderne, så de kan hjælpe butikkerne med at få et mere specielt sortiment.
De vil gerne skille sig lidt mere ud fra mængden i den sjællandske dagligvarekæde Irma.
I en ny kampagne under overskriften Irma elsker madiværksættere bliver kundene opfordret til at tippe Irma om små og mindre kendte producenter, som kunne være gode at have i butikkernes sortimentet. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Irma har altid været på de smås side i form af de mindste producenter og de største ildsjæle, der brænder for at udvikle nye og bedre smagsoplevelser, siger Charlotte Norby, som har været kædedirektør i Irma siden april, hvor hun afløste Søren Steffensen efter næsten fem år.
Undervejs i coronakrisen havde Irma også gang i kampagnen #tænksmåt, som som endte med at fordoble salget af varer fra små fødevareproducenter.
Ser flere ændringer i branchen
Charlotte Norby nævner tre ændringer i dagligvarebranchen, som har gjort, at Irma nu går endnu hårdere efter at få et sortiment af varer, som ikke ligner alle konkurrenternes.
- Kundernes interesse for mere unikke produkter og større smagsoplevelser er vokset de seneste år, under corona nærmest eksplosivt, siger kædedirektøren og fortsætter til punkt nummer to:
- Nye producenter pibler frem. Der har næppe nogensinde før været så mange, helt små, eksperimenterende entusiaster inden for udvikling af nye mad- og drikke oplevelser.
- Irma har som sit grundlæggende formål at tilbyde kunderne varer, der udfordrer de kendte standarder. Sådan har det været i kædens 135-årige historie. For at det også skal være sådan i fremtiden, så skal vi finde og støtte mange nye, som i dag er små, men som kan blive store i fremtiden, siger Charlotte Norby.
LÆS OGSÅ: Lille ønskebutik i Irma-kæden er kommet godt fra start
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter