Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Mange pressede restauranter får hjælp af kendt app

Foto: Colourbox



Tuesday den 24 March 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Næsten to millioner har downloadet en madspilds-app, som på grund af coronakrisen nu bliver stillet til rådighed for pressede restauranter.

Virksomheden Too Good To Go bekæmper normalt madspild gennem en app, hvor restauranter og supermarkeder kan sælge overskydende fødevarer ved lukketid.

Men i forbindelse med coronakrisen er appen blevet udvidet med konceptet StøtLokalt, hvor danske restauranter kan få en platform at sælge og markedsføre take away-retter på. Indtil videre har interessen været massiv, lyder meldingen fra Too Good To Go i en pressemeddelelse.

- Vi har oplevet kolossal opbakning fra landets restauratører i kampen mod madspild. Nu er det vores tur til at bakke op med de midler og ressourcer, vi har til rådighed, siger Mette Lykke. Hun er CEO for Too Good To Go.

- Vi har over 1,8 millioner brugere og har specialiseret os i at forbinde mad og mennesker. Nu gør vi det samme med en anden vinkel i en midlertidig periode. Og når alt det her så forhåbentligt snart er overstået, vil vi igen arbejde 100 procent på at bekæmpe madspild.

Too Good To Go tjener ikke penge på konceptet, for der er tale om en non-profit løsning, skriver virksomheden.

Kæmper med næb og klør

En af de restaurationer, som benytter sig af tilbuddet fra Too Good To Go, er Valsen Brasserie & Café i Silkeborg.

- Som så mange andre kæmper vi med næb og klør lige nu, så det har været en kæmpe hjælp for os, at vi har fået mulighed for at sælge take away via Too Good To Go-appen, siger Annsofie Peyk Veile. Hun er fungerende manager på stedet.

- Hver dag omkring frokosttid sætter vi en dagens ret til salg i appen, og den er virkelig populær. I lørdags solgte vi cirka 25 take away-retter til frokost. Normalt sælger vi cirka tre take away-retter om måneden, siger hun og fortsætter:

- Derudover oplever vi, at folk bestiller aftensmads hos os, når de alligevel er nede for at hente frokost. Så det skaber en masse trafik, og efterspørgslen stiger hver dag.

LÆS OGSÅ: Rema 1000-direktør om succesfuld app: - Det er syret



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD