Burgerkæde satser på utraditionelle koncepter i jagten på kunder
Saftige bøffer og sprøde fritter skal ikke være ene om at lokke gæsterne til i kendt spisekæde. Oplevelser kommer nu for alvor på menuen.
I burgerkæden Cocks & Cows skal en satsning på oplevelser være med til at hente den tabte indtjening fra nedlukningen ind igen. Det skriver Finans.
Et koncept med minigolfbaner inde i selve restauranten har været en succes i Aarhus, og nu bliver det også rullet ud på et af kædens københavnske steder. Samtidig forsøger kæden sig også med sit første karaoke-rum.
- Coronakrisen har givet anledning til at gentænke virksomheden og analysere på, hvad vi har gjort godt, og hvad vi kan blive bedre til, siger medstifter Lasse Wiwe til Finans.
- Minigolf-konceptet ramte Aarhus med 180 kilometer i timen og sad lige i skabet. Det har givet blod på tanden, og vi tror på, at vi fremadrettet kan tiltrække endnu flere gæster ved at tilbyde spændende og anderledes aktiviteter, som gæsterne hungrer efter på den anden side af krisen, siger han.
Sadlede om under coronakrisen
Nærmest fra den ene dag til den anden forandrede coronakrisen hverdagen for rigtig mange danske forbrugere i foråret 2020.
Det fik dengang Cocks & Cows, som har 10 restauranter med vægt på hovedstadsområdet, til at justere sit koncept og satse på streetfood - altså mad, som nemmere kan spises på farten.
- Konceptet kører sådan set på ubestemt tid. Der er ingen bagkant. Tiderne skifter jo hele tiden i øjeblikket, men hvis der er efterspørgsel på det, passer det jo perfekt til den danske sommervarme, skrev Lasse Wiwe fra Cocks & Cows i en mail til Detailfolk sidste år.
- Det nemme valg er at vente på, at normaliteten vender tilbage - også inden for restaurationsbranchen. Vi vil gerne være first movers inden for branchen, og det kræver, vi tør at tage nogle chancer, selv når vi står med ryggen mod muren, skrev Lasse Wiwe.
LÆS OGSÅ: Ekspansive burgerbrødre har ansat en erfaren driftsdirektør
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops