Coronakrisen får burgerkæde til at sadle om
Kendt burgerkæde har valgt at skifte kurs. Det nye koncept er udviklet til en ny virkelighed, forklarer medstifter.
Nærmest fra den ene dag til anden forandrede coronakrisen hverdagen for rigtig mange danske forbrugere.
Det har fået burgerkæden Cocks & Cows, som har 10 restauranter med vægt på hovedstadsområdet, til at justere på sit koncept.
- Vi har tænkt på det her før, men krisen var en katalysator for, at vi går en helt ny vej med Cocks and Cows – og det bliver med streetfood, siger Lasse Wiwe i en pressemeddelelse. Han er medstifter og partner i Cocks & Cows.
- Det nye koncept er udviklet til en ny virkelighed, og alle burgere, salater og sides er skabt til at spises ”on-the-go”. Danskerne ønsker stadig at være sammen, hygge sig og spise godt – og det imødekommer vi med det nye restaurantkoncept, siger han.
På Cocks and Cows logo vil der i den nærmeste fremtid stå ’Cocks and Cows Streetfood Pop-up – for safety and pleasure’.
Vil gerne være first movers
Indtil videre er der tale om et midlertidigt kursskifte. Men selvom genåbningen netop har gjort det muligt for restauranterne i kæden at have spisende gæster igen, så kan street food-konceptet på sigt blive en integreret del af virksomheden.
- Konceptet kører sådan set på ubestemt tid. Der er ingen bagkant. Tiderne skifter jo hele tiden i øjeblikket, men hvis der er efterspørgsel på det, passer det jo perfekt til den danske sommervarme, skriver Cocks & Cows i en mail til Detailfolk.
- Det nemme valg er at vente på, at normaliteten vender tilbage - også inden for restaurationsbranchen. Vi vil gerne være first movers inden for branchen, og det kræver, vi tør at tage nogle chancer, selv når vi står med ryggen mod muren, siger Lasse Wiwe.
Cocks & Cows kommer stadig til at have spisende gæster i restauranterne.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops