Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Sælger for millioner på Facebook: I starten var det mest for sjov

Tonny Nielsen Bruun fra Nicehair.dk under en liveauktion på Facebook.




Wednesday den 5 August 2020 kl. 10:44 af: Kristian Holgersen

Facebook kan være en effektiv salgskanal, lyder erfaringen fra en dansk netbutik. De omsætter årligt for 20 mio. på det sociale medie.

En af de store forhandlere af skønhedsprodukter på nettet - Nicehair.dk - har gennem to år haft succes med liveauktioner på Facebook, hvor direktøren selv optræder på slap line som vært.

Faktisk omsætter virksomheden for mere end 20 millioner kroner om året på det sociale medie. Det er omkring seks procent af den samlede omsætning. I foråret var coronakrisen stærkt medvirkende til, at Nicehair nåede fire millioner alene i april måned.

- I begyndelsen gjorde vi det mest for sjov og for at snakke med vores mange følgere, siger stifter og direktør Tonny Nielsen Bruun i en pressemeddelelse. 

- Siden har auktionerne udviklet sig til en vigtig del af vores salgsstrategi. Det er en fantastisk sjov måde at komme af med restvarer og unikke partivarer, som vi ikke opretter på webshoppen, fortsætter han.

Engagerer kunderne

Ifølge Kenneth Mørk, der er partner i digitalbureauet Gorm Agency, er liveauktioner på Facebook en oplagt måde at få en ny salgskanal på, som er tæt på forbrugerne.

- Det er en form for digitalt lagersalg, hvor virksomheder kan få solgt partivarer eller produkter, som kan være svære at sælge på webshoppen – bare eksekveret lidt sjovere og mere engagerende, siger han og fortsætter:

- Som marketing-aktivitet er det en god metode til at øge kendskab og engagement yderligere, fortæller Kenneth Mørk.

Men det kræver også lidt benarbejde og forberedelse, før det kan betale sig at afprøve liveauktioner, mener Tonny Bruun Nielsen.

- Skal man lykkedes med auktioner, kræver det et brand og nogle produkter, der er kendt i forvejen samt en stor og trofast følgerskare, siger han.

- Og hvis det skal være oprigtigt underholdende, er det også et must med en ægte showman som vært, der er fed at se. Hvis man ikke har disse ting på plads, anbefaler jeg, først at få sit marketingfundament på plads med mere traditionelle digitale marketingdiscipliner, siger han.

LÆS OGSÅ: Giganternes kamp: Facebook bliver en handelsplatform



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD