Skifter stil: International café-kæde taber millioner i Danmark
Med en ny mand i chefstolen og burgere med bladguld på menuen håber caféen at lokke flere lokale kunder til.
De fleste læsere kender sikkert Hard Rock Café. Enten fra storbyferier i udlandet eller fra København, hvor kæden har serveret burgere, øl og kaffe med rock-memorabilia på væggene siden 1995.
Men forretningen i swinger ikke rigtig herhjemme for tiden.
Sidste år tabte selskabet Hard Rock Café (Danmark) 10,5 millioner kroner på at drive en café og sælge merchandise. Den samlede omsætning lød på 41,7 millioner kroner, viser årsregnskabet for 2018.
- Et besøg hos os er en unik oplevelse, som man ikke finder andre steder i verden, siger Nick Petersen i en pressemeddelelse. Han er netop tiltrådt som daglig leder af Hard Rock Café på Rådhuspladsen i København.
- Men vi savner de lokale, og derfor er det tid til at ryste posen lidt, fortsætter han.
Jagter de lokale
Hard Rock Café har netop besluttet at opdatere konceptet i alle sine 184 caféer verden over.
Det kommer blandt andet til at betyde, at rockmusikken ikke længere har eneret på anlægget. Men også menuen har fået en markant overhaling.
- Med vores nye menu håber vi at nå ud til flere lokale og give dem en oplevelse, som de har lyst til at vende tilbage til. Noget der er nytænkende, men stadig klassisk, siger Nick Petersen.
- Derfor har vi valgt at gå tilbage til rødderne med saftige burgere og lækre milkshakes – og så med en særudgave, som skal være med til at sætte prikken over i’et. Nemlig vores nye burger belagt med bladguld, fortæller Nick Pedersen.
Det nye menukort bliver præsenteret i dag - præcis 48 år efter, at den første Hard Rock Café åbnede i London.
LÆS OGSÅ: Lokal café-succes har planer om at erobre hele landet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Topchef reagerer på vækst i Matas: Strategien virker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops