Dansk cafékæde med succes vil åbne kæmpecaféer i København
En varm sommer har givet pote for dansk cafékæde, som nu har store ambitioner om at udvide.
Det går godt for den danske cafékæde Café Vivaldi. I 2018 har kæden udvidet med flere caféer og samtidig formået at hæve både omsætning og overskud. Det skriver Finans.
Regnskabet går fra juli sidste år til juni i år. Regnskabet viser, at bruttofortjenesten steg fra 98,8 millioner kroner sidste år til til 108,7 millioner kroner i år. Overskuddet er endt på 9,1 millioner kroner mod 6,6 millioner kroner året før.
Café Vivaldi har nu 17 caféer i Danmark. Og kæden regner med at åbne to store caféer mere i København. Den ene café vil åbne ved siden af Magasin. Her ønsker Café Vivaldi, at der skal være 600 siddepladser.
Kæden ønsker også at åbne en anden café med 400 siddepladser i hovedstaden. Og så er man også i gang med forhandlinger om at åbne to mere i Jylland.
Derudover ser kæden på muligheder for at åbne i Nordtyskland og Sydsverige.
LÆS OGSÅ: Café-mand bliver ny topchef i hårdt prøvet restaurantkæde
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops